ناتو برای دفاع از "حمله روسیه" گروه سی‌هزار نفری ایجاد می‌کند

© Sputnik / Georgy Bazaev /  مراجعه به بانک تصاویر ناتو برای دفاع از "حمله روسیه" گروه سی‌هزار نفری ایجاد می‌کند
ناتو برای دفاع از حمله روسیه گروه سی‌هزار نفری ایجاد می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناتو قصد دارد سطح آمادگی برای دفاع از "حملات از جانب روسیه" را بالا ببرد، آلمان در این مسئله نقش مهمی را به عهده خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آلمانی دی ولت (Die Welt)به نقل از مقامات بلندپایه سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) نوشته است که این سازمان تصمیم دارد تا یک گروه آماده‌باش متشکل از ۳۰ هزار نفر از چندین کشور عضو این سازمان، را ایجاد نماید که چند صد فروند جنگنده و کشتی‌های نظامی نیز در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

گفته می‌شود که این گروه آماده‌باش بر نیروهای موجود ناتو تحت نام Response Force (نیروهای واکنش) که تعداد شان به حدود ۲۰ هزار نظامی می‌رسد، افزوده خواهد شد. قرار است این نیروها در مدت ۳۰ روز به حالت آمادگی جنگی درآیند.

در گزارش آمده است که ابتکار ایجاد گروه جدید دفاعی از جانب ایالات متحده امریکا صورت گرفته است،‌ اما نقش مهم را در آن آلمان به عهده خواهد داشت.

براساس اطلاعات این روزنامه آلمانی، وزرای دفاع عضو ناتو این پلان را در هفته آینده در جریان ملاقات در بروکسل به بحث خواهند گرفت. در اواسط ماه جولای، رهبران کشورهای عضو ناتو باید اعلامیه سیاسی شان را اعلام کنند.

روسیه بارها نگرانی‌اش را مبنی بر اینکه سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) حضور نظامی‌اش را در سرحدات روسیه افزایش می‌دهد، ابراز کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه اپریل در نشست شورای امنیت به این موضوع اشاره کرد. به گفته پوتین، ناتو تلاش دارد "تحریکات جدید ایجاد کند و آتش اختلافات قدیمی در کشورهای پس از شوروی را برفروزد".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала