هند راکت با برد بیش از پنج هزار کیلومتر را آزمایش کرد+ویدیو

© AFP 2023 / Raveendranهند راکت با برد بیش از پنج هزار کیلومتر را آزمایش کرد
هند راکت با برد بیش از پنج هزار کیلومتر را آزمایش کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند امروز دوباره موفق شد راکت بالستیکی آگنی-5 بین قاره‌ای که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است را آزمایش کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Odisha Sun Times، هندوستان امروز یکشنبه دوباره موفق شد راکت بالستیکی آگنی-5 بین قاره‌ای که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است را با موفقیت آزمایش کرد.

هند راکت بالیستیکدانوشرا با موفقیت آزمایش کرد - اسپوتنیک افغانستان
هند راکت بالیستیک"دانوش"را با موفقیت آزمایش کرد

این راکت بالستیکی آگنی-5 در حدود ساعت 9:50 به وقت محلی (07:20 به وقت مسکو) از پایگاه آزمایشی در جزیره عبدالکلام در ساحل ایالت ادویسا با موفقیت آزمایش شد. این ششمین بار است که کشور هندوستان آزمایشات موفقیت‌آمیز راکت را انجام می‌دهد. آخرین بار که این راکت آگنی-5 بالستیکی بین قاره‌ای را در تاریخ 18 جنوری امسال آزمایش کرده بودند.
راکت آگنی برای اولین بار در 25 ماه جنوری سال 2002 آزمایش شد که توسط سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند این راکت طراحی شده است. در حال حاضر هند با چهار نوع راکت سری آگنی مسلح است.
آگنی-1 با برد 700 کیلومتر، آگنی-2 با برد 2000 کیلومتر، آگنی-3 و آگنی-4 با برد 2500 و 3500 کیلومتر پیش بینی شده است و همچنان راکت بالستیکی آگنی-5 بین قاره‌ای بیش از 5 هزار کیلومتر پس از این که آزمایش شده است به کار خود آدامه می‌دهد. و همچنان هندوستان راکت آگنی-6 را طراحی می‌کند که با برد 10 هزار کیلومتر و امکان راه اندازی از زیردریایی را دارا می‌باشد.

یادآوری می‎‌کنیم که هند اواخر سال میلادی گذشته راکت بالستیکی با برد متوسط آگنی-4 را با موفقیت آزمایش کرد.
آگنی-4: راکت بالستیکی دو پله ای است که با استفاده از سوخت جامد پرواز می کند و طول آن بیش از 20 متر و وزن آن 17 تن است که قادر به حمل کلاهک هسته ای و غیر هسته ای به وزن یک تن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала