در نتیجه تظاهرات گسترده، گوگل از تمدید قرارداد با پنتاگون خودداری کرد

© AP Photoدر نتیجه تظاهرات گسترده، گوگل از تمدید قرارداد با پنتاگون خودداری کرد
در نتیجه تظاهرات گسترده، گوگل از تمدید قرارداد با پنتاگون خودداری کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تظاهرات کارمندان شرکت گوگل رهبری این شرکت را مجبور ساخت تا از تمدید قرارداد با پنتاگون مبنی بر فراهم سازی الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای پهپادهای جنگی، خودداری کند.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت گوگل تصمیم دارد تا قراردادش را از بهر فراهم سازی الگوریتم‌های هوش مصنوعی با وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) تجدید نکند.

دلیل رد کار بالای پروژه (Maven) که ماموریت آن ایجاد هوش مصنوعی برای پهپادهای جنگی می‌باشد، تظاهرات دسته‌جمعی کارمندان شرکت گوگل بوده است.

قبل از این بیشتر از ۴ هزار کارمند این شرکت با امضای یک سند خواستار خودداری از اشتراک در پروژه‌های نظامی شدند، در این میان حدود ۲۰۰ تن از کارمندان حتی تصمیم ترک وظیفه اتخاذ کرده بودند.

براساس گزارش سی ان ان، شرکت گوگل در چوکات پروژهMaven، سیستم آموزشی ماشینی را طراحی می‌کرد که به کمک آن طیاره‌های بدون سرنشین می‌توانستند اهداف را بهتر تشخیص دهند.

در ابتدا این قرارداد به هزینه ۹ میلیون دالر با پنتاگون به امضا رسیده بود که پس از مدتی هزینه این کارها تا ۱۵ میلیون دالر افزایش یافت.

چندی قبل رسانه‌های غربی از نقش گوگل در ایجاد هوش مصنوعی برای وزارت دفاع امریکا، پرده برداشتند.

براساس گزارش‌ها، وزارت دفاع ایالات متحده قرار داد مشارکت را با کمپنی گوگل به منظور ایجاد یک الگوریتم برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از هواپیماهای بدون سرنشین، به امضا رسانیده بود که امضای این قرارداد توسط کارمندان گوگل به رسانه‌ها فاش شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала