قیمت‌ترین موتر در تاریخ در حراج فروخته شد + عکس

© Sputnik / Alexey Kudenkoقیمت‌ترین موتر در تاریخ در حراج فروخته شد + عکس
قیمت‌ترین موتر در تاریخ در حراج فروخته شد + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
موتر مسابقه‌ای فراری مدل سال ۱۹۶۳ عنوان قیمت‌ترین موتری را که در تاریخ بشریت به فروش رسیده است، از آن خود کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی CNBC، موتر مسابقه‌ای فراری (Ferrari) ساخته شده در سال ۱۹۶۳ به قیمت ۷۰ میلیون دالر در حراج به فروش رسید.

براساس اطلاعات این شبکه، موتر مذکور را دیوید ماکنیل، بنیانگذار شرکت WeatherTech که برای سالون موترها فرش تولید می‌کند، خریده است.

چنانکه در گزارش آمده است، ریکارد قبلی قیمت‌ترین موتر نیز به یک عراده موتر فراری سال ۱۹۶۳ که در سال ۲۰۱۳ در بدل ۵۲ میلیون دالر امریکایی به فروش رسیده بود، مربوط می‌شد.

قبل از این فهرست قیمت‌ترین موترهایی که در طول سال ۲۰۱۷ در حراج به فروش رسیده بودند، توسط اسپوتنیک نشر شده بود.
در جایگاه نخست این فهرست، قیمت‌ترین موتر بریتانیایی در تاریخ، موتر Aston Martin DBR1 در ماه اگست سال ۲۰۱۷ در مزایده RM Sotheby's در ایالت کالیفورنیای امریکا به یک خریدار نامعلوم به مبلغ ۲۲.۶ میلیون دالر فروخته شد، قرار گرفته بود. این موتر سپورتی یکی از پنج عراده این نوع موترهایی بود که در سال ۱۹۵۶ تولید شده بود.

دومین موتر قیمتی که در سال ۲۰۱۷ به فروش رسید، موتر Ferrari 250 GT LWB Competizione Spider  تولید سال ۱۹۵۹بود. این موتر در ماه دسمبر سال گذشته در مزایدهRM Sotheby's در نیویارک در بدل ۱۷.۹۹میلیون دالر به فروش رسید. در کل هشت عراده موتر این مدل در سراسر جهان وجود دارد. این موتر با ماشین ۱۲سیلندر الی ۲۴۰کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد.

جایگاه سوم این فهرست را موتر سپورتی McLaren F1 که در مزایدهٔ Bonhams در کالیفورنیا به ارزش ۱۵.۶میلیون دالر فروخته شد، بدست آورده است. این موتر در سال ۱۹۹۵ساخته شده بود و فاصلهٔ طی‌شده در این موتر تنها۱۵۵۰۰کیلومتر اعلام شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала