صدور نخستین جواز رانندگی برای زنان عربستان + ویدئو

© Fotolia / Mariemluluصدور نخستین جواز رانندگی برای زنان عربستان + ویدئو
صدور نخستین جواز رانندگی برای زنان عربستان + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که چند هفته تا برداشته شدن ممنوعیت رانندگی برای زنان در عربستان باقی مانده است، اولین جواز رانندگی برای زنان در این کشور صادر شد.

به گزارش اسپوتنیک، سه هفته پیش از فرا رسیدن موعد رانندگی زنان در پادشاهی عربی سعودی، اولین جواز رانندگی برای زنان این کشور صادر شد و نام « أحلام الثنيان» به عنوان اولین زن سعودی که گواهینامه گرفت در تاریخ این کشور ثبت شد.

روز دوشنبه، اداره عمومی ترافیک عربستان جایگزینی جواز های بین المللی زنان عربستانی در این کشور را آغاز کرد.
بر اساس این گزارش، 10 نفر از زنان عربستانی که جواز بین المللی داشتند، آنها را با جواز داخلی تعویض کردند.
ممنوعیت رانندگی برای زنان در عربستان روز 24 جون به پایان خواهد رسید. 

اقدام عربستان در صدور اولین جواز رانندگی برای زنان در حالی صورت می گیرد که سازمان عفو بین الملل از جامعه بین الملل و متحدان عربستان خواسته تا با فشار بر ریاض خواستار آزادی فوری و بدون شرط زنان مدافع حقوق بشر شده است.
اولین گروه از زنان سعودی پس از ثبت نام در سامانه الکترونیکی جواز رانندگی در این کشور و قبول شدن در امتحان عملی رانندگی، جواز های سعودی خود را دریافت کردند.
روند صدور جواز بخشی از اقدامات اداره راهنمایی و رانندگی سعودی برای مهیا کردن شرایط رانندگی زنان در این کشور، پیش از موعد مقرر است. زنان سعودی که جواز معتبر رانندگی از هر کشور دیگری دارند، می‌توانند با ارائه آن به اداره راهنمایی و رانندگی فورا گواهینامه سعودی بگیرند.
در سپتامبر 2017 ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه سعودی با صدور فرمانی دستور داد برای زنان این کشور گواهینامه رانندگی صادر شود. در دسامبر 2017 نیز اداره رانندگی سعودی اعلام کرد زنان این کشور علاوه بر خودروهای شخصی می‌توانند موتر سایکل و کامیون برانند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала