چه تعداد مردم ضرور است، تا سیاره دیگر را مستعمره ساخت؟

© AP Photo / European Southern Observatory/ L. Calçadaچه تعداد مردم ضرور است، تا سیاره دیگر را مستعمره ساخت؟
چه تعداد مردم ضرور است، تا سیاره دیگر را مستعمره ساخت؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ر وضع کنونی علوم فقط عمله که هنگام پرواز فضایی در جریان چند صد سال اولاد داشته باشد، چانس رسیدن تا محل مقصود دارا می باشد.

فریدریک مارین (Frédéric Marin) در مطلب منتشره در نشریه «State.fr»، چاپ فرانسه می نویسد، در سال 1995 استروفزیکدانان میشیل مایور(Michel Mayor) و دیدیی کیلوس (Didier Quelozm) اولین سیاره خارج از نظام شمسی ما 51 پیگاس b (51 Pegasi b) کشف کردند که به دور ستاره میچیرخید که از آفتاب ما فرق داشت. این کشف جهان سیارات خارجی آغاز جستجوی جهان های قابل زیست را بنیانگذاری نمود.

23 سال بعد سیارات خارجی موجود را بیش از 3700 سیاره تشکیل داد. احتمال یافتن جهان، شبیه جهان ما نزدیکتر شده میرود.

سیاره اخیراً کشف شده پروکسیما b (Proxima Centauri b)، نزدیکترین سیاره خارجی به ما که به دور نزدیکترین ستاره به آفتاب ما میچرخد، به باشندگان سیاره زمین یک امکان دلچسپ دیگر فراهم می سازد.

کاملاً محتمل به نظر میرسد که این جسم آسمانی سطح صخره یی و کتله، نزدیک به کتله سیاره ما دارد و باعث دلچسپی زیادی میگردد، چون درجه حرارت متوازن آن امکان این پیشبنی را فراهم می سازد که در سطح آن آب ممکن به شکل مایع وجود داشته باشد.

سیاره پروکسیما b که در فاصله 40000 میلیارد کیلومتر از زمین قرار دارد سرمنزل مقصود دلخواه محسوب میشود. بصورت تیوریتیکی سفر کوتاه بین ستاره ها به مقصد اکتشافی و امکان مستعمره ساختن ممکن است: ما میتوانستیم به این ترتیب مردم را به سیارات دیگر بفرستیم. ولی اگر راکت بتواند سرعت یک فیصد از سرعت نور را که نسبت به سفینه های فضایی کنونی سرنشین دار بسیار سریعتر می باشد، کسب نماید، پرواز به پروکسیما b بیش از 423 سال وقت را در خواهد گرفت.

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر چه تعداد مردم ضرور است، تا سیاره دیگر را مستعمره ساخت؟
چه تعداد مردم ضرور است، تا سیاره دیگر را مستعمره ساخت؟ - اسپوتنیک افغانستان
چه تعداد مردم ضرور است، تا سیاره دیگر را مستعمره ساخت؟

با چنین معلومات اولیه یک زندگی انسانی برای آن کافی نیست، تا به سیارات خارجی پرواز نمود. محقیقین باید چنان راه حل برای عمله پیدا کنند، تا بتواند در جریان صدها سال در عمق فضا زنده بماند.

انتروپولوجست امریکایی جان مور (John Moore) اولتر از همه وسیله اتنوگرافی ایتنوپوپ (Ethnopop) برای ارزیابی کمی تعداد اصغری مردم برای پرواز چند نسل بکار برد.

مور به این نتیجه رسید که برای سفر 200 ساله ترکیب اولیه عمله پرواز باید شامل 150 تا 180 نفر باشد.

تحقیقات در زمینه جستجوی راه حل ها برای سفر فضایی طولانی به سطوح مختلف ادامه دارند و به همین ارتباط در سال 2017 پروژه «میراث»، وسیله جدید احصائیوی مودل سازی نوع مونتی-کارلو ایجاد گردید.

دانشمندان میگویند، اولین نتائیج همکاری ما در «مجله انگلیسی انجن بین السیاروی» (Journal of the British Interplanetary Society) و مقاله دیگر در مطبوعات معمولی منتشر شدند. معرفی عامه تحقیقات ما در ستراسبورگ در چارچوب سمپوزیم «Transmission» صورت گرفت که در جریان آن ما نشان دادیم که معلومات راجع به تعداد اعضای عمله که مور و سمیت پیشنها کرده، در سفرهای بسیار طولانی قابلیت حیاتی ندارد.

اولین آثار عمیق در باره تحقیق فضا تازه بوجود می آیند. این موضوع هنوز بسیار وسیع است و بسیاری عوامل انسانی، مکانی، فرهنگی، روانی و اجتماعی باید در پروگرام کمپیوتری شامل گردند. کار پرزحمت اصلاً ضروری است، اگر ما میخواهیم، تا مردم بتوانند به جهان های نو برسند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала