حکایت غم انگیز دختری بامیانی که پشت دروازه کانکور جان داد +عکس

© AFP 2023 / Farshad Usyanحکایت غم انگیز دختری بامیانی که پشت دروازه کانکور جان داد +عکس
حکایت غم انگیز دختری بامیانی که پشت دروازه کانکور جان داد +عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زهرا دختری پرتلاش از بامیان که با هزاران امید و رویا و آرزو در صف اخذ کارت شناسایی امتحان کانکور حضور پیدا کرده بود، بی خبر از فرجام غم انگیزش،زیر دست و پای جمعیت انبوه جان داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از" سلام وطندار" اخیرا،روز توزیع کارت های شناسایی امتحان کانکور در لیسه عالی اناث فاطمه بلخی، در اثر تجمع بیش از حد داوطلبان کانکور، رویداد ناگوار و متاثرکننده‌ای رخ داد که در آن، زهرا دانش آموز پرتلاش بامیانی جان داد و 27 دختر دیگر زخمی شدند.

پس از گذشت دو روز از آن رویداد تلخ، خادم‌حسین برادر زهرا، دختری که به منظور اخذ کارت شناسایی امتحان کانکور در لیسه فاطمه بلخی جان داد، می گوید: من از سران حکومت می خواهم تا از اینهمه بی عدالتی و بی مسؤولیتی جلوگیری کنند، چرا؟ علت چیست؟ آیا مسؤولین فهم ندارند که 6هزار شاگرد را در یک مکتب یک هزار نفری جمع می کنند؟ 


دانشجویان و دانش‌آموزان شهر مزار شریف با برگزاری اعتراض در مقابل دانشگاه بلخ، وزرات تحصیلات عالی را مسئول قتل زهرا دختر جوانی دانستند که دو روز پیش در ازدحام توزیع کارت اشتراک برای آزمون کانکور کشته شد.

در همین‌حال، نفیسه غیاثی مدیر یکی از لیسه‌های شهر مزار شریف و از برگزار کنندگان این اعتراض به خبرگزاری دید گفت: مسئول قتل زهرا و زخمی شدن دانش‌آموزان دیگر، وزارت تحصیلات عالی است و این وزارت باید پاسخگو باشد.
روز یک‌شنبه (13جوزا) در ازدحام بیش‌ازحد دانش‌آموزان در مکتب «فاطمه بلخی» واقع در شهر مزار شریف، یک دختر به نام زهرا جان باخت و 27تن دیگر زخمی شد.
گفتنی است تمام زخمی شده‌های این روی‌داد دختران دانش‌آموزی بودند که برای دریافت کارت اشتراک در آزمون کانکور به این مکتب فراخوانده شده بوند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала