استقبال ناتو از نقش ازبکستان در ثبات افغانستان

© Flickr / Medien Bundeswehrاستقبال ناتو از نقش ازبکستان در ثبات افغانستان
استقبال ناتو از نقش ازبکستان در ثبات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نقش ازبکستان را در ثبات منطقه و افغانستان مهم خواند و بر اهمیت نقش این کشور در حل مشکلات افغانستان، تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز آپاتورای، نماینده ویژه دبیرکل ناتو در امور قفقاز و آسیای میانه میگوید که ناتو از نقش مهم ازبکستان در همکاری های منطقه ای و حل و فصل مسالمت آمیز مشکلات افغانستان استقبال میکند و آنرا با اهمیت میداند. 

جیمز آپاتورای: «ناتو با توجه بسیار زیاد از اصلاحات آغاز شده توسط شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان به منظور تقویت همکاری منطقه ای نظارت میکند. ما شاهد تغییرات مثبت در همه جهات، به ویژه در راستای بهبود روابط با همسایگان هستیم.علاوه بر این، ازبکستان در مسئله حل و فصل صلح آمیز مشکلات افغانستان فعال تر از پیش نقش بازی میکند. و ما از نقش این کشور در حل مشکلات افغانستان، استقبال میکنیم.»

به گفته او، ناتو آسیای مرکزی را به عنوان منطقه مهم استراتیژیک حساب میکند. 

قابل یادآوری است، ۲۷ مارچ سال روان کنفرانس بین المللی صلح افغانستان در شهر تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار شد. در پایان نشست تاشکند شرکت کننده گان این نشست روی یک اعلامیه ۲۵ ماده یی به توافق رسیدند. اعلامیه‌یی که دیدگاه ها در آن، روی موضوعاتی چون صلح، مبارزه با هراس افگنی و مواد مخدر و همکاری‌های اقتصادی منطقه یی بسیج شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала