استقبال رئیس جمهور پوتین از نشست ترامپ و رهبر کوریای شمالی

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: روسیه برای موفقیت نشست ترامپ و رهبر کوریای شمالی کمک خواهد کرد
پوتین: روسیه برای موفقیت نشست ترامپ و رهبر کوریای شمالی کمک خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین،رئیس جمهور روسیه می گوید که روسیه از هیچگونه کمک دریغ نخواهد کرد تا نشست رهبران امریکا و کوریای شمالی با موفقیت برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با شرکت رسانه‌ای چین گفت: "ما همه منتظر نتایج نشست بین رئیس جمهور ترامپ و رهبر کوریای شمالی، آقای کیم جونگ اون هستیم و ما در این زمینه تلاش خواهیم کرد تا این دیدار موفقیت آمیز باشد."
رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت: مسکو امید زیادی دارد که نشست بین کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به تاریخ 12 جون در سنگاپور موفقیت آمیز باشد.
وی به این مسئله اشاره کرد که که روسیه به عنوان کشوری دارای مرز مشترک با کوریای شمالی نگران دورنمای یک درگیری است.
پوتین ضمنا خاطر نشان ساخت که "کوریای شمالی اولا در مورد ختم آزمایشات هسته‌ و سپس در مورد تصمیم خود مبنی بر"خلع سلاح هسته‌ای" اعلام کرد. وی گفت، علاوه براین، کوریای شمالی یکی از آزمایشگاه های مهم سلاح هسته‌ای خود را منهدم کرد که این همه، البته، گامی عملی در راستای غیر هسته‌ای شدن است که،این هدف نهایی همه ما است".
پوتین خاطر نشان کرد که تقاضای کوریای شمالی برای تضمین های امنیتی قابل درک است. وی گفت: " غیر آنرا حتا نمی توان تصور کرد، خصوصا پس از رویدادهای غم انگیز که در لیبیا یا عراق اتفاق افتاد، بنابراین بدون تردید تقاضای تضمین امنیتی آنها یک امر طبیعی است".
وی تاکید کرد: ایالات متحده باید در صورت تعلیق آزمایش‌های اتمی و راکتی کوریای شمالی به این کشور جایزه بدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала