هشدار اتحادیه اروپا مبنی بر عواقب تحریم ها علیه ایران

© Sputnik / Alexey Vitvitskyهشدار اتحادیه اروپا مبنی بر عواقب تحریم ها علیه ایران
هشدار اتحادیه اروپا مبنی بر عواقب تحریم ها علیه ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از کشور های اتحادیه اروپا ایالات متحده امریکا را هشدار دادند که اعمال تحریم های جدید مانع حفظ توافق هسته ای با ایران خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Wall Street Journal، وزرای مالیه و وزرای خارجه فرانسه، آلمان، بریتانیا و اتحادیه اروپا نامه ای را به وزیر مالیه ایالات متحده امریکا — استفان منچین فرستاده و در آن اذعان داشته اند که افزایش تحریم های واشنگتن علیه تهران تلاش های اروپا برای حفظ توافق هسته ای با ایران را تضعیف می کند.
در نامه گفته شده که: " ادامه تحریم های ثانوی امریکا در وضعیت فعلی می تواند مانع را برای اتحادیه اروپا در جهت لغو تدریجی تحریم ها علیه ایران ایجاد می کند."
اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران زمانی متشنج شد که به تاریخ 8 می سال جاری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا رسما کشورش را از توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی خارج کرد. او فرمانی را امضا کرد که بنا بر آن تحریم‌های هسته‌ای ایران که بر اساس برجام تعلیق شده بود، طی یک دوره زمانی برمی‌گردد.
ایران و شش قدرت جهانی از جمله ایالات متحده امریکا پس از دو سال مذاکرات سرانجام در 2015 به توافقی جامع برای حل‌وفصل برنامه اتمی تهران دست یافتند که علاوه بر تعطیلی برخی از فعالیت‌های اتمی ایران بسیاری از تحریم‌های امریکا و شورای امنیت سازمان ملل علیه تهران را نیز به حال تعلیق در آورد.
دونالد ترامپ از زمان کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2016 مخالف سرسخت این توافق بوده و آن را «بدترین توافق ممکن» توصیف کرده بود.
برونو لی مایر، وزیر مالیه فرانسه، یادآور شد که این نامه نشان دهنده "آرزوهای" است که از سوی واشنگتن درخواست شده و امیدوار است که این آرزو شنیده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала