مکرون: ایران را وادار به خروج از برجام نسازید

© REUTERS / Francois Guillot/Poolمکرون: ایران را وادار به خروج از برجام نسازید
مکرون: ایران را وادار به خروج از برجام نسازید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از امریکا خواست که ایران را وادار به خروج از برنامه جامع اقدام مشترک نسازد.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پس از دیدار با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا از رئیس جمهور ترامپ خواست تا ایران را وادار به خروج از توافق هسته ای (برجام) نسازد.

امانوئل مکرون: «دونالد ترامپ در اجلاس "گروه هفت" همراه ما خواهد بود و چند روز بعد با رهبر کوریای شمالی در سنگاپور دیدار خواهد کرد. ما همه از ابتکار مهم برای شبه جزیره کوریا و غیر هسته ای شدن جهانی حمایت میکنیم. اما اگر مذاکرات سه سال پیش درباره برنامه های هسته ای ایران لغو شوند، همچو مذاکرات قانع کننده خواهند بود؟»

وی افزود: «ما میخواهیم رئیس جمهور ترامپ قوی باشد و مذاکرات او با کوریای شمالی پر ثمر باشند. ما میخواهیم که جامعه جهانی به توافق امضا شده با ایران باور داشته باشد. بنابراین پیشنهاد ما این است: اگر شما از موافقتنامه ای که مقامات قبل از شما امضا کردند راضی هستید، دست، اما مانع پابند بودن دیگران نشوید و ایران را وادار به خروج از آن نسازید. بیاید با هم روی موافقت نامه وسیع تری کار کنیم.»

قابل یادآوری است، در تاریخ ۸ می، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه میباشد. به باور رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم میکند.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала