تماس تلفنی والی های موازی در لوگر

© Sputnikتماس تلفنی والی های موازی در لوگر
تماس تلفنی والی های موازی در لوگر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی لوگر با والی نام نهاد طالبان در این ولایت تلفونی گفت‌وگو کرده است .

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی ولایت لوگر با نشر خبرنامه‌ای گفته است که محمد انور خان اسحاق‌زی، والی این ولایت با والی نام نهاد طالبان گفت‌وگوی تلفونی داشته و آتش‌بس دو جانبه از سوی دولت و گروه طالبان را تبریک گفته است.
بر اساس خبرنامه دفتر مطبوعاتی ولایت لوگر، والی این ولایت شام روز یکشنبه (20 جوزا) با والی نام نهاد طالبان در این گفت‌وگو تلفونی وعده سپرده که آن‌عده از زندانیان گروه طالبان که پیشینه جرمی نداشته باشند را از زندان این ولایت آزاد خواهد کرد.
بر اساس خبرنامه، والی لوگر از محمد نعیم آخوند‌زاده والی نام نهاد این گروه در ولایت لوگر خواسته تا عین اقدامات را در شش ولسوالی دیگر این ولایت که تحت کنترول گروه طالبان می‌باشد، انجام دهد. والی لوگر از والی نام نهاد طالبان خواسته در عید سعید فطر در یک مسجد نماز عید را اداء کنند. 

با این‌حال، محمد نعیم آخوند‌زاده در پاسخ به درخواست والی لوگر گفته است که به این پیشنهاد فکر خواهم کرد و به تصمیم کمیسیون این گروه عمل خواهم کرد.
این در حالی است که پنج‌شنبه هفته گذشته رئیس‌جمهور غنی آتش‌بس هفت روزه بدون قید و شرط را اعلام کرد. گروه طالبان پس از اعلام آتش‌بس یک‌طرفه از سوی دولت افغانستان، سه روز عید سعید فطر را آتش‌بس اعلام کرد.
گروه طالبان با نشر خبرنامه‌ای گفته بود که این آتش‌بس تنها شامل نیروی دولتی افغانستان می‌شود و عملیات علیه نیروهای خارجی ادامه دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала