شمار بمب های هسته‌ای کوریای شمالی نامبرده شد

© REUTERS / KCNAشمار بمب های هسته‌ای کوریای شمالی نامبرده شد
شمار بمب های هسته‌ای کوریای شمالی نامبرده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال ویکتور یسین، رئیس ستاد نیرو های راکتی استراتیژیک روسیه گفت، کوریای شمالی در حال حاضر احتمالا 35-30 بمب هسته ای و چند بمب ترموهسته ای را دارا است.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال ویکتور یسین، رئیس ستاد نیرو های راکتی استراتیژیک روسیه گفت، کوریای شمالی در حال حاضر احتمالا 35-30 بمب هسته ای و چند بمب ترموهسته ای را دارا است.
وی ضمن بیان این موضوع خاطر نشان ساخت که، "مجتمع تسلیحات هسته ای کوریای شمالی در سال می تواند تا 7 بمب هسته ای تولید کند. در نوامبر سال 2017 برای اولین بار راکت بالستیکی بین قاره ای «خواسون —15» با موفقیت آزمایش شد." جنرال در ادامه افزود که پیونگ یانگ در حال ساخت بمب هسته ای، و طراحی وسایل رساندن آن به هدف می باشد.
اوایل ماه مارچ امسال کوریای شمالی اعلام نمود که " در صورتی که کشور تضمین امنیت در مقابل تهدید ها از خارج را دریافت کند، مخالف خودداری استفاده از سلاح هسته ای و انجام مذاکرات با امریکا در باره غیرهسته ای شدن شبه جزیره کوریا و احیای مناسبات نیست،.  

غذای کیم جونگ اون در نشست سران امریکا و کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
غذای کیم جونگ اون در نشست سران امریکا و کوریای شمالی

آخرین آزمایش راکتی کوریای شمالی در 28 نوامبر سال 2017 صورت گرفت.
ساعاتی پس از ورود کیم جونگ-اون رهبر کوریای شمالی به سنگاپور در روز یکشنبه، دونالد ترامپ رئیس جمهوریامریکا نیز وارد این کشور شد.
وظیفۀ استقبال از هر دو میهمان عالیرتبه در این روز به ویویان بالاکریشنا، وزیر خارجه سنگاپور واگذار شده بود.
قرار است رهبران دو کشور آمریکا و کوریای شمالی روز سه‌شنبه 12 جون در هتل مجللی در جزیره سنتوزا (Sentosa) با یکدیگر دیدار کنند. انتظار می‌رود این نشست تاریخی فرصت لازم را برای پایان دادن به نگرانی‌های بین‌المللی دربارۀ تهدیدات هسته‌ای کوریای شمالی فراهم کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала