سلاح " روز قیامت" روسیه

© Photo / Youtube screenshot سلاح " روز قیامت" روسیه
سلاح  روز قیامت روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان امریکایی ساخت سلاح" روز قیامت" روسیه را تایید نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه‌ای امریکایی " نشنل انتریست" در مقاله‌ای نوشت: روسیه در مورد ساخت جدید ترین سلاح خود و قابلیت های پیشرفته آن مبالغه نمی کند. این نشریه آخرین " تحولات اسلحه روسیه را به نام اسلحه روز قیامت" نامیده است. نشریه خاطر نشان ساخته که وجود سلاح های جدید روسیه، تعجب آور نیست.
پائول پودویگ مشاور نظامی، در مصاحبه با این نشریه گفت که بیشتر سلاح های ساخته شده روسی پیش ازاین معلوم بود، اما برخی از آنها واقعا هیاهو بر پا کرده است.

او به نشریه گفت: "برای اولین بار در مورد راکت های کروز با کلاهک هسته ای و سیستم " خنجر" شنیدم. ظاهرا تمام سلاح های را که رئیس جمهور پوتین نشان داد آزمایش شده است ، بنابراین موجودیت تمام انواع این تسلیحات امکان پذیر است."
به نوبه خود، محقق مرکز تحلیلی نیروی دریایی امریکا، مایکل کافمن نیز معتقد است که برنامه های توسعه جدیدترین سلاح های روسیه واقعی هستند و اجرای آنها "موضوع آینده نزدیک یا دور" است. علاوه بر این، او در مورد سرعت هایی راکت های کروز دارای کلاهک های هسته ای ، ابراز تاسف کرد.  

خنجر روسی؛ بزرگترین تهدید برای کشتی‌های امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
خنجر روسی؛ بزرگترین تهدید برای کشتی‌های امریکایی

نشریه تاکید نموده است که ایالات متحده در حال حاضر هیچگونه وسیله ای برای مقابله با زرادخانه هسته ای فعلی مسکو ندارد اما با این حال ابراز امیدواری وجود دارد که تحولات روسیه هیچ تاثیری بر استراتژی هسته ای واشنگتن در کوتاه مدت نخواهد داشت.
پیشتر مجله Business Insider درباره مجتمع "استاتوس ـ 6" می نویسد که رسانه های خارجی آنرا سلاح "روز قیامت" می نامند و می تواند کلاهک های دارای قدرت 50 مگاتن را حمل کند.
سلاح هسته ای به قدرت 20 تا 50 مگاتن می تواند انفجاری به قدرت سونامی رخ داده پس از زلزله مارچ سال 2011 در جاپان را ایجاد کند. متخصصان خاطرنشان می سازند علاوه بر این انفجار زیرآبی می تواند امواج تا صد متری را به وجود آورد.
Business Insider تاکید می کند انفجار اژدر مجتمع "استاتوس ـ 6" در زیر آب می تواند چندین تن آب آلوده به رایو آکتیو را به آسمان بلند کرده و در نزدیکی محل انفجار باران رادیوآکتیوی را بر انگیزد. اگر انفجار در سواحل شهرهای چون لوس آنجلس یا سان دیگو رخ دهد، در نتیجه بادهای شدید دائمی تاثیر مخرب رسوبات هسته ای باز هم بیشتر خواهد شد

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала