آمادگی امریکا برای دادن تضمین امنیتی به کوریای شمالی

© AP Photo / J. Scott Applewhite, Fileآمادگی امریکا برای دادن تضمین امنیتی به کوریای شمالی
آمادگی امریکا برای دادن تضمین امنیتی به کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا امروز دوشنبه در اظهاراتی از آمادگی واشنگتن برای دادن تضمین امنیتی به کوریای شمالی در صورت خلع سلاح هسته ای این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آسوشیتدپرس گزارش ، "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه ایالات متحده تنها چند ساعت پیش ازنشست تاریخی رهبران آمریکا و کوریای شمالی گفت ایالات متحده آماده است تا در صورت گام مثبت کوریای شمالی، به این کشور تضمین امنیتی بدهد.
مایک پمپئو در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر گروه های کارشناسی همچنان در حال مذاکره هستند. همانطور که پیشتر گفته ایم، خواسته مشخص ما خلع سلاح کامل کوریای شمالی است و در مقابل حاضرین به پیونگ یانگ تضمین امنیتی بدهیم. ما تنها خلع سلاح کامل را می پذیریم و امکان لازم را برای اینکار داریم.
پمپئو درباره برداشتن تحریم های آمریکا علیه کوریای شمالی گفت ما به طور روشن گفته ایم. تا امکان هسته ای و خطر کوریای شمالی از بین نرود، تحریم ها برداشته نمی شود.
وزیر خارجه آمریکا همچنین درباره رئیس جمهوری امریکا گفت:‌ پرزیدنت ترامپ آماده این دیدار است و با اشتیاق به استقبال آن می رود.
قرار است فردا سه شنبه «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی، و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا در سنگاپور دیدار کنند.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ‌اون رهبر کوریای شمالی، هر دو روز یکشنبه وارد سنگاپور شدند؛ ترامپ با هواپیمای ویژه رئیس‌جمهوری امریکا در پایگاه هوایی «پایا لبار» و کیم جونگ اون، با یک هواپیمای چینی در فرودگاه بین‌المللی «چانگی»، به زمین نشستند.مقام‌های هر دو کشور در حال حاضر آماده گفتگوهایی می‌شوند که قرار است ۹ صبح روز سه‌شنبه به وقت سنگاپور برگزارشود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала