دیدار تاریخی ترامپ و رهبر کوریای شمالی برگزار شد + ویدئو، عکس

© REUTERS / Kevin Lim/The Straits TimesEl líder norcoreano Kim Jong-un y el presidente de EEUU, Donald Trump
El líder norcoreano Kim Jong-un y el presidente de EEUU, Donald Trump - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ،رئیس جمهور امریکا و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی صبح امروز (سه‌شنبه) در هتلی در جزیره سنتوسا در جنوب سنگاپور با همدیگر دیدار کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی دیدار کرد.این دیدار در جایی غیر از خاک امریکا و در کشور سنگاپور انجام شد. رئیس جمهور امریکا در حضور خبرنگاران از دیدار با رهبر کوریای شمالی ابراز خرسندی کرد.
دیدار ترامپ و کیم جونگ اون در حالی برگزار می‌شود که پیشتر دولت امریکا اعلام کرده بود هرگز کوریای شمالیِ دارای سلاح هسته‌ای را نخواهد پذیرفت.
سران امریکا و کوریای شمالی صبح امروز (سه‌شنبه) پس از دست دادن با یکدیگر در مقابل عکاسان در هتلی در جزیره سنتوسا در جنوب سنگاپور، عازم محل دیدار دوجانبه شدند.  

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در بخشی از دیدار امروز خود با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی به خبرنگاران گفت: من احساس خیلی خوبی دارم که بحثهای خوبی خواهیم داشت و بسیار موفقیت‌آمیز خواهد بود. ما (امریکا و کوریای شمالی) رابطه‌ای فوق‌العاده خواهیم داشت؛ من (به این مسئله) شک ندارم.
کیم جونگ اون خطاب به ترامپ گفت: رسیدن به این مرحله کار ساده ای نبود…تعصبات و اقدامات قدیمی مانعی برای حرکت رو به جلو ما بودند اما ما به تمام آنها فائق آمدیم.
رهبر کوریای شمالی گفت: ما به تمام بدبینی‌ها و گمانه زنی‌ها درباره این نشست فائق آمدیم و معتقدم که این مسئله برای (دستیابی) به صلح مناسب است.
دیدار دو جانبه ترامپ و کیم 41 دقیقه به طول انجامید و سپس دو طرف به همراه مقامات بلندپایه دولتهای خود بر سر یک میز نشستند.  

ترامپ پس از پیوستن این مقامات به اون گفت: با همکاری با یکدیگر مراقب همه چیز خواهیم بود. رهبر کوریای شمالی هم اظهار کرد، چالش‌هایی در پیش رو وجود دارد اما با ترامپ همکاری خواهد کرد.
ترامپ نسبت به نتیجه نشست خوش‌بین به نظر می‌رسد. او اظهار کرد: ما یک مشکل بزرگ و یک وضعیت بسیار دشوار را حل‌وفصل خواهیم کرد.
این اولین باری است که یک رئیس‌جمهور امریکا در زمان حضور در کاخ سفید با رهبر کوریای شمالی دیدار می‌کند. روسای جمهور قبلی امریکا حاضر به انجام این کار نشده بودند.  

از این رو، بسیاری از تحلیلگران، این دیدار را به ویژه با توجه به هسته‌ای شدن کوریای شمالی، یک پیروزی بزرگ برای این کشور و مذاکره آن با امریکا را نیز "مذاکره‌ای از موضع قدرت" می‌دانند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала