ترامپ و کیم دعوت برای دیدار از کشورهای یکدیگر را پذیرفتند

© AFP 2023 / Saul Loeb نخستین دیدارترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور
نخستین دیدارترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرگزاری رسمی کوریای شمالی گزارش داد که رئیس جمهور امریکا و رهبر کوریای شمالی یکدیگر را به دیدار از کشورهای خود دعوت کردند و هردوی آنها نیز دعوت طرف مقابل را پذیرفتند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازخبرگزاری مرکزی کوریای شمالی، "دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون" در دیدار روز سه شنبه یکدیگر را به دیدار از کشورهای خود دعوت کردند و دوطرف نیز دعوت طرف مقابل را پذیرفتند.
در این گزارش آمده است: «کیم جونگ اون ترامپ را دعوت کرد تا در زمانی مناسب از پیونگ یانگ دیدن کند و ترامپ نیز کیم جونگ اون را به دیدار از امریکا دعوت کرد. سران هر دو کشور با مسرت خاطر دعوت یکدیگر را پذیرفتند».
خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی دیگر اعلام کرد: «کیم جونگ اون و ترامپ مشترکاً تصدیق کردند پایبندی به قاعده کلی اقدام گام به گام و همزمان جهت دستیابی به صلح، ثبات و خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره از اهمیت بالایی برخوردار است».
گفتنی است که صبح روز سه شنبه "دوازدهم جون" رئیس جمهور امریکا و رهبر کوریای شمالی برای نخستین بار در سنگاپور با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
رهبران کوریای شمالی و امریکا به ظاهر از نتایج مذاکرات روز سه‌شنبه سنگاپور راضی به نظر می‌آیند. طی آن، یک اعلامیه چهار بندی با هدف دستیابی به صلح پایدار و خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره به امضا رسید.
ترامپ در توئیتی نوشت: در کنار کیم جونگ اون بودم که خواستار زیباترین چیزها برای کشورش است. همانطور که قبلا گفتم، همه می‌توانند جنگ به راه بیندازند اما تنها شجاع‌ترین فرد صلح را به ارمغان می‌آورد!

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала