ازدواج در جاپان بدون اجازه والدین ممکن شد

© Depositphotos.com / Iofotoازدواج در جاپان بدون اجازه والدین ممکن شد
ازدواج در جاپان بدون اجازه والدین ممکن شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قانون جدید در جاپان برای جوانان این کشور اجازه می دهد که با رسیدن به 18 سالگی بدون اجازه والدین ازدواج نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس نمایندگان جاپان، قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن سن قانونی از 20 سال به 18 سال کاهش می یابد.این قانون از سال مالی 2022 از که از اول اپریل آغاز میگردد به اجرا درخواهد آمد.
براساس گزارش کانال تلویزیونی NHK چاپان، این قانون که توسط 169 نفر از 238 نماینده مجلس نمایندگان پارلمان به تصویب رسید، به جوانان این کشور اجازه می دهد که با رسیدن به سن 18 سالگی، بدون اجازه و ضمانت والدین ازدواج نمایند.
در حال حاض، قانون در جاپان برای جوانان زیر 20 سال اجازه می دهد که فقط با رضایت والدین شان ازدواج نمایند.
با این حال پسران می توانند از 18 سالگی و دختران این کشور از 16 سالگی ازدواج نمایند. طبق قانون جدید، سن ازدواج برای هر دوجنس برابر خواهد بود.
جاپانی ها با رسیدن به سن 18 سالگی می توانند شخصا کارت های اعتباری داشته باشند.آنهاا همچنین می توانند قرضه بگیرند، جواز رانندگی دریافت کنند؛ به خارج از کشور شان سفر نمایند و حتی لایسانس حق استفاده از کشتی ها و هواپیما ها را دریافت کنند.آنها می توانند حتا به محکمه آزادانه درخواست تغییر جنسیت دهند.
با این حال، قانون جدید به معنای کاهش سن جاپانی ها برای مصرف الکل، سیگار یا قمار نیست. سند تصویب شده این ممنوعیت را برای افراد زیر 20 سال در نظر می گیرد.
در اواخر ماه می، پیش نویس قانون در مورد کاهش سن قانونی توسط نمایندگان پارلمان جاپان تصویب شد. دو سال پیش مقامات جاپانی، سن برای مشارکت در انتخابات را از 20 تا 18 سال کاهش دادند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала