تمایل کیم جونگ اون به دیدار با نخست‌وزیر جاپان

© AP Photo / Evan Vucciتمایل کیم جونگ اون به دیدار با نخست‌وزیر جاپان
تمایل کیم جونگ اون به دیدار با نخست‌وزیر جاپان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی برای دیدار با نخست‌وزیر جاپان و گفت‌وگو با وی ابراز تمایل کرده است. رهبر کوریای شمالی این سخن را در دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در 12 جون در سنگاپور ابراز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه The Sankei Shimbun، کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، ابراز تمایل خود را برای دیدار با شینزوآبه، نخست‌وزیر جاپان، در دیدار تاریخی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، در 12 جون در سنگاپور ابراز کرد، اما محتوا این گفت‌وگو تنها در حال حاضر آشکار شده است.

U.S. President Donald Trump and North Korea's leader Kim Jong Un shake hands during the signing of a document after their summit at the Capella Hotel on Sentosa island in Singapore June 12, 2018 - اسپوتنیک افغانستان
افشای جزئیات سند امضا شده بین ترامپ و کیم جونگ اون + عکس

همانطور که این روزنامه (The Sankei Shimbun) گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روز سه شنبه به کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی گفت: "در صورت خلع سلاح کامل هسته‌ای، تحریم‌ها علیه کوریای شمال لغو خواهد شد، اما در صورت که کوریای شمالی خواستار کمک‌های اقتصادی کامل باشد، باید با جاپان مذاکره کند،وی افزود که بدون حل مشکل شهروندان ربوده شده جاپان توسط کوریای شمالی، نخست‌وزیر جاپان نمی‌تواند کمک کند".
کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، در پاسخ به گفته‌های رئیس جمهور امریکا، ابراز تمایل به ملاقات با شینزوآبه، نخست‌وزیر جاپان کرد و گفته است که بحث در مورد مشکلات موجود بین دو کشور را بررسی خواهد کرد.
رسانه‌ها در روز پنجشنبه گزارش دادند که نشست رهبران جاپان و کوریای شمالی در ماه مارچ در حاشیه‌ای انجمن اقتصاد شرقی در ولادیوستوک برگزار می‌شود. همچنان اطلاعات مربوط به سفر نخست‌وزیر جاپان به پیونگ یانگ در ماه اگست وجود داشت.

قابل یادآوریست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی به تاریخ 12 جون سال جاری در سنگاپور دیدار کرد. رئیس جمهور امریکا در حضور خبرنگاران از دیدار با رهبر کوریای شمالی ابراز خرسندی کرد.
بسیاری از تحلیلگران، این دیدار را به ویژه با توجه به هسته‌ای شدن کوریای شمالی، یک پیروزی بزرگ برای این کشور و مذاکره آن با امریکا را نیز "مذاکره‌ای از موضع قدرت" می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала