اردوغان به پوتین پیشنهاد برای تولید مشترک اس-500 را داد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان به پوتین پیشنهاد برای تولید مشترک اس-500 را داد
اردوغان به پوتین پیشنهاد برای تولید مشترک اس-500 را داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه به رئیس جمهور روسیه پیشنهاد داد تا به طور مشترک سیستم دفاع هوائی اس-500 را تولید کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Anadolu، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پشنهاد تولید به طور مشترک سیستم دفاع هوائی اس-500 را داد.
رئیس جمهور ترکیه گفت: "روسیه به کشور ما اس-400 را با شرایط بسیار مناسب به ما داده است، در مراحل دوم و سوم ما تولید به طور مشترک را آغاز می‌کنیم. من همچنان به کشور روسیه پیشنهاد دادم که به طور مشترک سیستم دفاع هوائی اس-500 را تولید کنیم".

اردوغان: در صورت ضرورت از اس-۴۰۰ استفاده میکنیم - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: در صورت ضرورت از اس-۴۰۰ استفاده میکنیم

اردوغان به انتقاد امریکا و سازمان ناتو در مورد توافق با مسکو برای تحویل‌دهی و ارسال اس-400 جواب داد.
وی افزود: "چرا آنها (امریکا و ناتو) در ارتباط به سیستم دفاع هوائی اس-300 که به کشور یونان فرستاده شده است خاموش استند؟. چنین سیاستی در قابل ترکیه قابل فهم نیست. صنایع دفاعی کشور ما نیازهای دارد که ما به تلاش آن است تا این مشکل صنایع دفاعی کشور ما را برطرف کنیم".
پیش از این رئیس جمهور ترکیه گفته بود که انقره در صورت لزوم برای استفاده ز سیستم‌های دفاع هوائی اس-400 روسیه آماده است. وی افزود: این سیستم دفاعی است اگر ما از آنها استفاده نکنیم چه کار باید بکنیم؟.

یادآوری می‌کنیم که در ماه دسمبر سال گذشته، ترکیه و روسیه موافقت‌نامه وام را برای خرید اس-400 امضا کردند، در این موافقت‌نامه آمده بود که انقره دو باتری این مجتمع را خریداری خواهد کرد که توسط پرسونل ترکیه تامین خواهد شد هر دو طرف همچنان در مورد همکاری‌های فن‌آوری در زمینه توسعه تولید اس-400 در ترکیه توافق کردند.
ایالات متحده امریکا ونمایندگان سازمان ناتو بارها انقره را برای معامله اس-400 با روسیه انتقاد کرده اند و به این ترتیب وزیر امور خارجه امریکا، گفته است که خرید اس-400 ترکیه می‌تواند برای تامین تحویل دادن جنگنده اف-35 به ترکیه تاثیر بگذارد. و همچنان وزیر امور خارجه ترکیه وعده داده بود که اگر تحویل جنگنده‌های اف-35 برای ترکیه مسدود شود انقره اقدامات تلافی‌جویانه از جمله همکاری در این منطقه با روسیه را انجام خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала