واکنش روسیه در برابر حمله به بندر حدیده به رهبری عربستان سعودی

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه در برابرحمله به بندر حدیده به رهبری عربستان سعودی
واکنش روسیه در برابرحمله به بندر حدیده به رهبری عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حمله به بندر حدیده به رهبری عربستان سعودی می تواند یک فاجعه برای کل یمن باشد و برعلاوه، این حمله تاثیر مستقیم به حل منازعات در یمن خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس خبری وزارت امور خارجه روسیه گفته است که این عملیات با پشتیبانی "ائتلاف عربی" از دریا و هوا انجام می شود.
بر اساس اطلاعات تایید نشده، تنها در روزهای نخست عملیات، صدها نفر از هر دو طرف کشته شده اند. گزارش از آغاز حمله به بندر دریای سرخ باعث نگرانی می‌شود.
عقیده بر آنست که رشد این وضعیت ممکن است تاثیر منفی در کار بندر حدیده داشته باشد. لازم به ذکر است که بیشترین قسمت مواد غذایی، داروها و موارد دیگر که برای مردم غیرنظامی یمن در نظر گرفته شده از طریق همین بندر وارد آن کشور می شوند.
وزارت خارجه روسیه اشاره کرد که اگر این جنگ ها منجر به بسته شدن کانال تامیناتی شود، ساکنان غیر نظامی یمن در آستانه زندگی و مرگ قرار خواهند گرفت: آنها ممکن است ناشی از حملات راکتی و بمب و گلوله توپ ویا هم در اثر گرسنگی و بیماری جان خود را از دست بدهند.
وزارت خارجه روسیه همچنین اشاره کرد که این حمله به چشم انداز حل و فصل سیاسی بحران یمن ضربه وارد می کند.

Пуск йеменскими повстанцами-хуситами баллистической ракеты по направлению к Эр-Рияду - اسپوتنیک افغانستان
عربستان سعودی تمام بنادر و فرودگاه های یمن را بسته می کند

وزارت امور خارجه اعلام کرد که از برکت تلاش سازمان ملل متحد، ایده های به وجود آمده که هدف آنها متوقف کردن رویارویی مسلحانه و قرار دادن پروتاگونیست یمن بر سر میز مذاکره است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала