کشف مکانیسم سرکوب سرطان توسط نوکلئوتید

© Fotolia / Crevisکشف مکانیسم سرکوب سرطان توسط نوکلئوتید
کشف مکانیسم سرکوب سرطان توسط نوکلئوتید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه کیس وسترن رزرو در ایالات متحده امریکا راه جدیدی برای از بین بردن رشد تومورهای سرطانی با ارائه وکلئوتیدها مصنوعی به سلول‌های ایجاد کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Cell Reports ، دانشمندان دانشگاه کیس وسترن رزرو، در ایالات متحده یک مکانسیم جدیدی برای سرکوب رشد تومورهای سرطانی با ارائه نوکلئوتیدهای مصنوعی به سلول های بدخیم ایجاد کرده اند. ونشان می‌دهد که چگونه این مکانیسم داخل تلومرها جا به جا شده و به آنها آسیب می‌رسانند و مانع رشد تومورها می‌شود.

دانه سرطان - اسپوتنیک افغانستان
کشف راه نجات بشر از مرض سرطان

تلومرها به عنوان انتهای کروموزوم نامیده می‌شود و متشکل از تکرار TTAGGG در انسان است. آنها از بین رفتن ژن‌ها در جریان میتوز یا رشتمان جلوگیری می‌کنند. چون دی‌ان‌ای-پلی مرازها قادر به تولید کپی از دی‌ان‌ای از انتهای کروموزوم نیست، اما هر باری که با تکرار همانندسازی تلومرها اتفاق می‌افتد، تلومرها به شدت کوتاه می‌شوند سلول‌ها پیر شده و می‌میرند.
متوقف کردن تلومرها به نظر روش موثری برندای سرطان نیست از آنجا که طی زمان لازم برای تخلیه تلومرها، سلول سرطانی از مکانیسم جایگزین برای افزایش طول انتهای کروموزوم استفاده می کند. بنابراین دانشمندان به روشی دست یافتند که باعث می شود خود تلومرها به ثبات برسند.

پیش از این دانشمندان دانشگاه ملبورن (University of Melbourne) یک مکانیسم ژنتیکی حیاتی را کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد چگونه یک ژن سرکوب کننده سرطان مانع رشد تومورها می‌شود.
این دانشمندان نه تنها به شناسایی برخی از سرطان‌های خاص کمک می‌کند بلکه پژوهشگران را به یک مسیر جدید برای درمان‌های هدفمند و ایمن، هدایت می‌کند.
چندین دهه است محققان دریافته‌اند که ژن "پی 5‌3" (p53) و پروتئینی که ژن پی 53 را رمزگذاری می‌کند، عامل اصلی جلوگیری از رشد سرطان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала