جنگ افزار های هسته ای ایالات متحده بی فایده است

© AFP 2023جنگ افزار های هسته ای ایالات متحده بی فایده است
جنگ افزار های هسته ای ایالات متحده بی فایده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه میشیگان دریافتند که استفاده از جنگ افزار های هسته ای امریکا منجر به مرگ ده ها میلیون امریکایی خواهند شد، حتی اگر دشمن به حمله های امریکا پاسخ ندهد.

آمادگی ناسا برای جلوگیری شهاب سنگ توسط جنگ افزار هسته ای - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی ناسا برای جلوگیری شهاب سنگ توسط جنگ افزار هسته ای
به گزارش اسپوتنیک به نقل از  Science Alert، دانشمندان دانشگاه میشیگان دریافتند که استفاده از جنگ افزار های هسته ای امریکا منجر به مرگ ده ها میلیون امریکایی خواهند شد، حتی اگر دشمن به حمله های امریکا پاسخ ندهد. حتی در خوشبینانه ترین حالت که امریکا همه طرف های مقابل اش را نابود کند، زمستان هسته ای جهانی آسیب قابل توجهی به کل بشریت از جمله ساکنان ایالات متحده امریکا خواهد زد.

دکترین تخریب جنگ افزار های کشتار جمعی بین دو کشور دارای بیشترین جنگ افزار هسته ای باید منجر به کامل نابودی آن شود.

با وجود ظاهری این جنگ افزارها که از حفاظت مطمئینی برخوردار است، اما با این وجود هم گروه های تروریستی در صدد دریافت این جنگ افزارها می باشند.

با این حال، محققان به این نتیجه رسیده اند که با وجود استفاده نکردن و نگهبانی از آن مسئله دیگری که این جنگ افزارها را تهدید می کند، عبارت از زلزله زیست محیطی است و برای جهان پیامد بدی دارد. و دیگر این که اگر امریکا از این جنگ افزار استفاده کند سبب زمستان هسته ای می شود که گرسنگی جهانی ومرگ و میر صدها میلیون نفر را که حتی کشورهایی شان در جنگ شرکت نکرده باشند، می شود.

به گفته این دانشمندان، اگر ایالات متحده امریکا از هفت هزار کلاهک هسته ای اش را استفاده کند، تا 5 میلیون امریکایی گرسنه خواهند ماند.

با این حال محققان خاطر نشان می کنند که این برآوردها محافظه کارانه هستند، یعنی عواقب استفاده از جنگ افزار هسته ای توسط امریکا بسیار جدی تر از آن چه که آنها حدس می زنند خواهند بود.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала