آغاز جنگ تجارتی ترامپ با چین

© AP Photo / Evan Vucciآمادگی ترامپ به جنگ بزرگ
آمادگی ترامپ به جنگ بزرگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بلومبرگ خبر می‌دهد که رئیس‌جمهور امریکا که هنوز نتوانسته جنگ تجارتی با متحدان غربی‌اش را به سرانجام برساند، در صدد اعمال تعرفه اضافی بر کالاهای چینی و شروع جنگ با این کشور است.

این تصمیم ترامپ پس از نشست روز پنج‌شنبه با وزرای مالیه و تجارتی امریکا، اتخاذ شده است.نشریه امریکایی بلومبرگ به نقل از منابع خود در کاخ سفید، از عزم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا برای اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی چینی که ارزشی معادل 50 میلیارد دارند، خبر داد.
آنطور که در این گزارش آمده، انتظار می‌رود که خبر اعمال این تعرفه‌ها امروز جمعه اعلام شود و پس از آن بر 1300 قلم کالای تکنالوژیک چینی، در گمرکات امریکا، تعرفه بالاتری اعمال می‌شود.

امریکا در صورت دستور ترامپ آماده حمله هسته ای به چین است - اسپوتنیک افغانستان
امریکا در صورت دستور ترامپ آماده حمله هسته ای به چین است
ظاهراً استدلال اعلامی کاخ سفید برای اعمال این تعرفه‌های اضافی، حفظ مالکیت معنوی کالاهای امریکایی و جلوگیری از سرقت آن توسط کپی‌کارهای چینی خواهد بود.
امریکا فعلاً به دلیل اعمال تعرفه اضافی بر واردات فولاد و آلومینیم از اروپا و امریکای شمالی، تحت فشار متحدان غربی خود قرار دارد. بجز بریتانیا که طرفدار حفظ روابط تجارتی با امریکاست، دیگر کشورها از عزم خود برای مقابله به مثل با امریکا خبر داده‌اند.
اتحادیه اروپا، مکسیکو و کانادا به طور مثال، درنظر دارند که بر واردات کالاهایی مانند پنیر، گوشت خوک، انگور، خربزه و سیب تعرفه اضافی اعمال کنند؛ این اقلام صادراتی بیشتر در ایالت‌های طرفدار ترامپ تولید می‌شوند.
.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала