اعتراف پنتاگون به برتری قابلیت‌های چرخبال های روسی در افغانستان

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر اعتراف پنتاگون به برتری قابلیت‌های چرخبال های روسی در افغانستان
اعتراف پنتاگون به برتری قابلیت‌های  چرخبال های روسی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در گزارش منتشره بازرس ویژه پنتاگون آمده است که چرخبال های بلک هاک دارای "چندین مشکل است که تا حال به آن رسیدگی نشده است."

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که هلیکوپتر هایبلک هاک ساخت امریکا که برای حکومت افغانستان فراهم شده است، در برخی موارد در مقایسه با هلیکوتر های ساخت روسیه از کارکرد و قابلیت کم‌تر برخوردار است.
در گزارش منتشره بازرس ویژه پنتاگون آمده است که هلیکوپترهای بلک هاک دارای "چندین مشکل است که تا حال به آن رسیدگی نشده است."
بازرس پنتاگون، گلن فن، گفته است که هلیکوپترهای"بلک هاک از توانایی باربری برخوردار نیست" و در عین حال بر عکس هلیکوپترهای"می — 17" ساخت روسیه گنجایش کارگوی نسبتاً بزرگ را ندارد.
وی در این گزارش گفته است که دو هلیکوپتر بلک هاک قادر است تا بار یک هلیکوپتر "می — 17" را انتقال بدهد.
در این گزارش گفته می شود که، هلیکوپتر های امریکایی همانند هلیکوپتر می — 17 روسی قادر نیست در ارتفاعات بلند پرواز کند، بنا براین، هلیکوپترهای ساخت امریکا نمی‌توانند در مناطق دور افتاده افغانستان پرواز کنند.
در اوایل سال گذشته، کنگره امریکا 814 میلیون دالر برای نیروی هوایی افغانستان اختصاص داد. با این حال، پنتاگون دستور داد که 30 هلیکوپتر MD-530F جدید و همچنین طیاره های A29 و C-208 و 53 هلیکوپتر UH-60 داده شود.
نخستین دسته هلیکوپترهای امریکایی بلک‌هاک که از طرف ایالات متحده امریکا برای نیروهای هوایی افغانستان وعده داده شده بود، در ماه سپتمبر 2017 به میدان هوایی ولایت کندهار رسید.
پنتاگون خواست تا هلیکوپتر های روسی Mi-17 را از افغانستان بیرون کند. در گزارشی که در ماه جون سال گذشته وزارت دفاع تحت عنوان "بهبود ثبات و امنیت در افغانستان" منتشر کرد اعلام شد که "جایگزینی Mi-17 به UH-60 در چند سال آینده رخ خواهد داد.
قابل یادآوری است که چندی قبل جنرال خداداد ریس بازرسی قوای مسلح افغانستان در مصاحبه با آٰژانس خبری اسپوتنیک گفته بود:
"امروز نواقصات در طیاره های که امریکا برای افغانستان فرستاده وجود دارد. این طیاره ها کهنه بوده و جواب گوی محاربه درقرن 21 نیست".
ماموریت حمایت قاطع به تاریخ 19 ثور سال جاری خورشیدی اعلام کرد که نیروهای هوایی افغان، اولین ماموریت شان را با استفاده از هلیکوپتر بلک هاک، در هلمند انجام دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала