دسیسه‎های جدید ناتو در رابطه به روسیه

© REUTERS / Ints Kalninsدسیسه‎های جدید ناتو در رابطه به روسیه
دسیسه‎های جدید ناتو در رابطه به روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا و ناتو همچنان برای تحریک خود تلاش دارند که روسیه را در مقابل خود تنظیم کنند به طور مثال آخرین نمونه از تحریک آنها (امریکا و ناتو) درخواست کشور ناروی از دو چند کردن حضور نیروهای امریکایی و ناتو در قلمرو این کشور می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The National Interest، تد گالن کارپنتر، کارشناس سیاست خارجی امریکا در روزنامه نشنیل اینترست، نوشته است که امریکا و سازمان ناتو همچنان برای تحریک خود تلاش دارند تا روسیه را در مقابل خود تنظیم کنند به طور مثال یکی از تحریک‌های امریکا و ناتو می‌تون از درخواست کشور ناوری برای دو چند کردن نیروهای نظامی امریکایی و ناتو در خاک آن کشور نام برد.
این کارشناس سیاست خارجی امرکیا گفته است که علاوه براین کشور ناوری می‌خواهد که نیروهای نظامی اضافی امریکایی در نزدیکی سرحد با روسیه مستقر شوند. در حال حاضر به تعداد 330 نیروهای نظامی امریکایی در ناروی مستقر استند که به طور دائم این نیروها عوض می‌شوند، اگر امریکا و ناتو درخواست اسلو را تایید کند، تعداد نظامیان امریکایی در این کشور تا 700 نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

ناتو برای دفاع از حمله روسیه گروه سی‌هزار نفری ایجاد می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
ناتو برای دفاع از "حمله روسیه" گروه سی‌هزار نفری ایجاد می‌کند

تصور می‌شود که این نیروهای نظامی امریکایی در شمال چند صدکیلومتری از روسیه مستقر خواهند شد در حال حاضر نیروهای نظامی که در ناوری مستقر استند در مرکز کشور قرار دارند که بسیار دور تر از سرحد با روسیه می‌باشند.
توافقنامه خصلت‌های تعویضی و یا نوبتی ارتش که میان روسیه و ناروی در سال 1949 اجرا شد، این توافقنامه کشور ناوری که اجازه ‌دهد که به طور رسمی با وعده‌های‌که در سال 1949 زمانی که به سازمان ناتو پیوست، مقامات کشور ناوری به مسکو وعده داده بودند که پایگاه‌های نظامی امریکایی در این کشور ایجاد نخواهد شد.
ماری اریکسن سیریدی، وزیر امور خارجه ناوری در ارتباط به درخواست افزایش دو چند نیروهای امریکا در کشورش مجدداً خاطر نشان کرد که نظامیان امریکایی در قلمرو ناوری به صورت موقت حضور دارند.
از نقطه نظر کارپنتر، کارشناس سیاست خارجی امریکا، آنچه وزیر امور خارجه ناوری در باره موقت بودن حضور نیروهای امریکایی در قلمرو ناوری گفت است، فقط "مکر کلاسیک" است و نمی‌تواند بازی و گول بزند، به ویژه ولادیمیر پوتین و همکاران وی در کرملین را.

جنرالان  ناتو خواهان جنگ با روسیه نیستند - اسپوتنیک افغانستان
جنرالان ناتو خواهان جنگ با روسیه نیستند

مقامات کشور ناروی همچنان اشاره کردند که استقرار نیروهای نظامی امریکا و حضور آنها در ناوری علیه روسیه نبوده و نمی‌باشد، این کارشناس امریکایی معتقد است که این بیانیه مقاماتی ناوریی حتی کمتر قابل اعتماد است، زیرا چند روز پس از درخواست اسلو 9 کشور در ناحیه شرقی ناتو خواستار حضور نظامی بیشتر در این منطقه شدند.
علاوه بر این قرار است که در ماه اکتوبر سال جاری تمرینات نظامی تحت نامی (Trident Juncture 18) در این کشور برنامه ریزی شده بود برگزار شود که در این تمرینات نظامی حدود 35 هزار سرباز نظامی، 70 کشتی و 130 فروند طیاره حضور خواهند داشت.
کارپنترگفته است که در زمان اتحاد جماهیر شوروی، ناتو یکی از اجزاء مهم استراتژی بیرون راندن مسکو از مدار ژئوپلیتیکی اروپا بود. اما رهبران غربی به استفاده از این مدل در رابطه با روسیه ادامه می‌دهند، آنهم با شدت بیشتر و عضویت اعضای جدید.
کارپنتر در ادامه گفت: "امریکا و ناتو باید از یک رویکرد واقع بینانه پیروی کنند. هر ملتی این‌گونه رفتار ناتو در نزدیکی سرحدهای خود را رفتاری خصومت‌آمیز و حتی تهدید کننده به حساب می‌آورد. ادامه چنین رفتاری می‌تواند به درگیری فاجعه باری منجر شود".

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала