ورود بزرگترین کشتی جنگی امریکا به خلیج فارس

© Fotolia / Peyman Kaiediورود بزرگترین کشتی جنگی امریکا به خلیج فارس
ورود بزرگترین کشتی جنگی امریکا به خلیج فارس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروی دریایی امریکا از ورود یک کشتی جنگی جدید این کشور به آبهای خلیج فارس خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک،وب‌سایت نیروی دریایی امریکا گزارش داده که کشتی جنگی دوزیست (آبی-خاکی) «یواس‌اس ایو جیما؛ هفته جاری برای نخستین بار از اواخر ماه مارچ به عنوان کشتی پایگاه (کشتی جنگی آبی‌-خاکی یا هواپیمابر) امریکا در منطقه وارد آب‌های خلیج فارس شده است.
در فاصله دونیم ماه بین خروج کشتی هواپیمابر «یواس‌اس تئودور روزولت» در اواخر ماه مارچ جاری از خلیج فارس و ورود ایوجیما به آب‌های خلیج فارس طولانی‌ترین مدتی است که نیروی دریایی امریکا طی دهه‌های اخیر هیچ کشتی پایگاهی در خلیج فارس نداشته است.
مقامات نیروی دریایی امریکا هیچ جزئیاتی از حرکت ایوجیما به خلیج فارس ارائه نداده‌اند. با این حال، در بیانیه قوای نمبر پنجم نیروی دریایی امریکا آمده است:‌ نیروی دریایی امریکا که متعهد به پشتیبانی از فرماندهی مرکزی امریکاست تا اطمینان یابد از توانمندی‌های موردنیاز برای امنیت نیروی دریایی در مناطق عملیاتی فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا برخوردار است. ما جزئیات زمانبندی حرکات عملیاتی کشتی به درون، اطراف و خارج از مناطق مسئولیت فرماندهی مرکزی نیروی دریایی را منتشر نمی‌کنیم.
بنا بر این گزارش نیروی دریایی امریکا طی هفته‌های گذشته به جای خاورمیانه و کندک پنجم تمرکز خود را بیشتر بر دریای مدیترانه و دریای بالتیک متمرکز نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала