پس از آتش بس نیمی از طالبان در پایتخت مانده‌اند

© Photo / Abdulaziz Safdari FBطالبان در دومین روز آتش بس با حکومت افغانستان
طالبان در دومین روز آتش بس با حکومت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هزاران عضو طالبان در سه روز آتش‌بس وارد شهرهای مختلف افغانستان شده و شماری از آنان دوباره به جنگ برنگشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از منابع وزارت داخله افغانستان، در سه روز آتش بس تنها در پایتخت، حدود 2400 عضو طالبان وارد شده بودند.

سخنگوی وزات دفاع می‌گوید طالبان هنگام وارد شدن به کابل در ورودی شهر ثبت‌نام شدند و آمار دولتی نشان می‌دهد که نیم از آنها در پایتخت باقی مانده‌اند. 

عکس سلفی وزیر داخله با طالبان + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عکس سلفی وزیر داخله با طالبان + عکس

به گفته محمد رادمنش سخنگوی وزارت دفاع، در دیدار کارمندان نهادهای استخباراتی با برخی از این افراد طالبان، آنها گفتتند که "می‌خواهند زندگی صلح آمیز داشته باشند".

وی در پاسخ به این سوال که چه اطمینانی وجود دارد که طالبان باقی‌مانده امنیت پایتخت را برهم نزنند، گفت: "ما همه آمادگی‌های لازم را داریم. اگر کدام تهدیدی باشد نیروهای امنیتی آنرا خنثی خواهد کرد."

حکومت هفته گذشته به نیروهای امنیتی دستور داد تا از 27 رمضان تا روز پنجم عید فطر در جنگ علیه طالبان آتش‌بس کنند. گروه طالبان بعد از اعلام دولت گفت در سه روز عید آتش بس می‌کنند.

در سه روز عید فطر شماری از افراد گروه طالبان به شهرها آمده همراه با نیروهای امنیتی و مردم عید را تجلیل کردند.

دو روز پیش، حکومت آتش بس با طالبان را 10 روز دیگر تمدید کرد اما گروه طالبان در بیانیه‌‎ای آتش‌بس سه‌روزه از سوی این گروه را "موفقیت‌آمیز" و "نشان از قدرت" توصیف کرد و گفت که این آتش‌بس به خاطر فراهم کردن "عیدی آرام" برای مردم عادی بوده است نه برای "خوشنودسازی" دولت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала