چه کشوری پیروز "جنگ آینده" خواهد بود؟

© REUTERS / Alaa Al-Marjani چه کشوری پیروز "جنگ آینده" خواهد بود؟
چه کشوری پیروز جنگ آینده خواهد بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگ آینده میان ابرقدرت‌های جهان می‌تواند تمام تصورهای موجود درمورد بحران تسلیحاتی را از بین ببرد.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان امریکایی با نشر یک مقاله در سایت دفاعی — نظامی امریکایی War On The Rocks نوشته اند: "ویژگی‌های دوران انقلاب صنعتی چهارم نشان می‌دهند که ما با تغییرات بزرگ در ماهیت جنگ روبرو هستیم".

چنانکه کارشناسان این نشریه نوشته اند، در جنگ‌های آینده عوامل جدیدی وجود خواهند داشت که حتی برای کشورهایی که در درگیری‌های تسلیحاتی گذشته جهانی شرکت نداشته اند، فرصت‌های خوبی را ایجاد می‌کنند. به عقیده این کارشناسان، تکنالوژی فضایی و کمپیوتری، هوش مصنوعی و روبات‌ها در جنگ‌های آینده نقش مهمی را بازی خواهند کرد.

نویسنده‌های این مقاله خاطر نشان ساخته اند که این نوآوری‌ها در جنگ‌های گذشته مورد استفاده قرار نگرفته اند. به این لحاظ، داشتن تجربه‌ی اشتراک در جنگ‌های بزرگ در گذشته در تناسب با داشتن سلاح مدرن و تکنالوژی بالا، ارزش چندانی نخواهد داشت.

علاوه بر این، کشورهایی که در جنگ‌های قبلی شرکت نداشته اند، دیدگاه عینی‌تری به جنگ آینده که با جنگ‌های قبلی ارتباط ندارد، خواهند داشت.

این کارشناسان با مثال آوردن امریکا، گفته اند که در حال حاضر ابرقدرت‌های جهان وقت و پول زیاد بالای تقویت تسلیحات در حال کهنه‌شدن اند.

به عقیده نویسندگان مقاله، کشورهایی که در حال سرمایه‌گذاری بر تکنالوژی جدید می‌باشند، پیروز و برنده جنگ‌های آینده خواهند بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала