زنان در عربستان برای نخستین ‌بار توانستند رانندگی کنند+ویدیو، عکس

© AFP 2023 / Yousef Doubisiزنان در عربستان برای نخستین‌بار توانستند رانندگی کنند+ویدیو،عکس
زنان در عربستان برای نخستین‌بار توانستند رانندگی کنند+ویدیو،عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با رسیدن ساعت و نیمه‌شب و آغاز تاریخ 24 جون زنان عربستان سعودی امروز یکشنبه بیش از صد‌ها زن با موترهای خود به جاده‌های شهرهای پادشاهی پس از این برایشان اجازه رانندگی در همین تاریخ داده شد، زنان بسیاری در این کشور برای نخستین بار پشت فرمان نشستند و رانندگی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، با آغاز تاریخ 24 جون زنان عربستان سعودی برای نخستن بار توانستند پشت فرمان نشسته و رانندگی کنند امروز یکشنبه بسیاری از زنان عربستان با موتر‌های خود به جاده‌های شهر رانندگی کردند تا پیش از این عربستان سعودی یگانه کشوری جهان بود که آن زنان حق رانندگی را نداشتند.
کمتر از یک سال پیش در ماه سپتمبر سال 2017 ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، اعلام کرد که محدودیت رانندگی برای زنان کشورش پایان خواهد یافت و زنان عربستان از حق رانندگی برخوردار خواهند شد.

همچنان در اوایل ماه جون سال جاری کشور عربستان سعودی نخستین گواهی‌نامه رانندگی را برای زنان صادر کرد اما تنها زنان حق رانندگی را به تاریخ 24 جون داشتند، با رسیدن تاریخ 24 جون زنان عربستان سعودی توانستند پشت فرمان نشسته و رانندگی کنند تا این لحظه تاریخی را برای خود شان ثبت کنند.
تلویزیون حکومتی عربستان سعودی همچنان تصاویر زنانی را پخش کرده است که به طور قانون رانندگی می‌کنند، کاری‌که در سال‌های گذشته منجر به بازداشت می‌شد.

یادآوری می‌کنیم که چندین ماه پیش در عربستان سعودی برای اولین بار بعد 40 سال سالون‌های سینما باز شد و همچنان انتظار می‌رود که به زودی یک تئاتر همچنان در عربستان سعودی باز خواهد شد، در این کشور وضعیت اجتماعی زنان در حال تغییر است. برای اولین بار در تاریخ این کشور برای زنان اجازه رانندگی و حضور در مراسم‌های ورزشی و خدمت در ارتش داده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала