آزمایش نخستین عنصر راکت هیدروژنی در روسیه

© Sputnik / Alexey Filippovآزمایش نخستین عنصر راکت هیدروژنی در روسیه
آزمایش نخستین  عنصر راکت هیدروژنی در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عناصر موتور راکت هیدروژنی برای اولین بار در روسیه مورد آزمایش قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از انجمن تحقیقاتی — تولیدی Energomash ، در تاریخ 20 جون 2018 برای اولین بار در روسیه آزمایش موفقیت آمیز سیستم لیزری احتراق سوخت اکسیژن — هیدروژن موتور راکت سوخت مایع انجام شد.
به گفته ویکتور گوروف، رئیس دفتر "طراحی تجهیزات اتوماتیک کیمیاوی" آزمایش سیستم احتراق مواد سوخت در موتور راکت مایع امکان آن را فراهم می سازد تا وزن این نوع راکت راکه همیشه برای " تکنولوژی های راکتی بسیار مهم شمرده می شود، کاهش داده و همچنین برنامه راه اندازی" واحد قدرت را بسیار آسان نمود.
کارشناس گفت، آزمایش تکنولوژی مذکور "کاربردی را در چشم انداز سیستم های راکت فضایی قابل استفاده مجدد" پیدا خواهد کرد.
در مجموع، سه آزمایش صورت گرفت که طی آن اولین احتراق سوخت هیدروژن — اکسیژن توسط یک سیستم جرقه زنی لیزر به طور مستقیم در محفظه احتراق انجام شد. لازم به ذکر است که وضعیت مواد پس از آزمایش رضایت بخش است.
آزمایش در چارچوب همکاری دفتر طراحی تجهیزات اتوماتیک کیمیاوی با "مرکز تحقیقاتی کلدیش" در چارچوب فعالیت برای "ایجاد نسل جدید موتور راکت و عناصر اصلی سیستم های نیروی محرکه وسایل نقلیه پرتاب پیشرفته" انجام شده است. پس از تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که در طول آزمایش ها به دست آمده است، انجام شد، تصمیم گیری در مورد کار بیشتردراین ساحه صورت خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала