افزایش محبوبیت نخست وزیر جاپان و احتمال ماندن وی در قدرت

© AP Photo / Hau Dinhافزایش محبوبیت نخست وزیر جاپان و احتمال ماندن وی در قدرت
افزایش محبوبیت نخست وزیر جاپان و احتمال ماندن وی در قدرت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سطح حمایت از نخست‌وزیر جاپان 10 درصد افزایش یافته و برای اولین بار از ماه فبروری امسال، از میزان عدم محبوبیت او پیشی گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، میزان حمایت‌ها از شینزو آبه، نخست‌وزیر جاپان از سال گذشته که اطلاعاتی درباره فروش یک زمین دولتی به مدرسه‌ای که با همسر آبه در ارتباط بود، به شدت آسیب دیده بود. همچنین سوالاتی درباره تاییدیه دولت برای یک دانشکده وترنری جدید از سوی یک نهاد آموزشی دیگر که توسط دوست آبه اداره می‌شود، به وجود آمد.
میزان حمایت از نخست‌وزیر جاپان در نظرسنجی اخیرروزنامه اقتصادی نیکئی، به 52 درصد رسید و میزان نارضایتی از او به 42 درصد کاهش یافت. طبق این نظر سنجی، حامیان نخست‌وزیر جاپان به دیدگاه جهانی و ثبات دولت او به عنوان دلیل حمایتشان اشاره دارند، در حالی که میزان انبوهی از مشارکت‌کنندگان معتقدند که رسوایی‌ها هنوز حل نشده است. اخبار بین‌المللی از جمله نشست تاریخی دونالد ترامپ با رهبر کوریای شمالی بر اخبار رسوایی او سایه افکند.
آبه که سال 2012 به صورت شگفت‌آوری برای بار دوم روی کار آمد و به احیای اقتصاد و تقویت امور دفاعی متعهد شد، با کسب 30 درصد رای در صدر لیست قانونگذارانی است که رای‌دهندگان خواستار پیروزی آنها در رقابت رهبری ماه سپتامبر برای حزب حاکم لیبرال دموکراتیک هستند. کوئیچی هاگیئودا، از قانونگذاران متحد آبه می‌گوید: با توجه به جو سیاسی کشور، احتمال انتخاب مجدد آبه در پست نخست‌وزیری بالاست.
اگر شینزو آبه مجددا انتخاب شود و حزبش در راس قدرت بماند، او می‌تواند تا سپتامبر 2012 نخست‌وزیر بماند. با توجه به دوره نخست‌وزیری او در سال‌های 2006 تا 2007، او بلندترین مدت زمامداری حکومت را در کشوری خواهد داشت که برای دوره‌ای به روی کار آمدن کوتاه‌مدت رهبران عادت کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала