FIFA و WADA در بین ورزشکاران روسیه دوپینگ نیافتند

© Sputnik / Alexander Wilf /  مراجعه به بانک تصاویر FIFA و WADA در بین ورزشکاران روسیه دوپینگ نیافتند
FIFA و WADA در بین ورزشکاران روسیه دوپینگ نیافتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فیفا تحقیق در باره بازیگران تیم منتخب روسیه در مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 تکمیل نموده است. فیفا به این منظور به WADA – آژانس جهانی ضد دوپینگ مراجعه کرده بود. متخصصین به یافتن نقض قواعد دوپینگ توسط فوتبالیستان روسیه موفق نشدند.

بعد از نشر گزارش های مکلارن (ریچارد مکلارن کارشناس مستقل WADA- تبصره مدیریت مسوول) FIFA کار تحقیق تخلفات ممکن از قواعد ضددوپینگ توسط فوتبالیستان را آغاز کرد و به بازیکنان سطح عالی که نسبت به آنها شک بوجود آمده بود، منجمله آنهایی که در مسابقات جام جهانی فوتبال FIFA سال 2018 در روسیه شرکت ورزیده میتوانستند، ترجیح داد.

© REUTERS / Christinne Muschi/File Photo FIFA و WADA در بین ورزشکاران روسیه دوپینگ نیافتند
  FIFA و WADA در بین ورزشکاران روسیه دوپینگ نیافتند - اسپوتنیک افغانستان
FIFA و WADA در بین ورزشکاران روسیه دوپینگ نیافتند

فیفا تائید میکند که تحقیق در باره همه بازیکنان روسیه که در ترکیب اولیه مسابقات جام جهانی فوتبال سال 2018 شامل بودند، خاتمه یافته است. ثبوت های کافی که تخلف کدام یک از فوتبالیستان روسیه را از قواعد ضددوپینگ را تائید کند، کشف نشده، این مطلب در اطلاعیه مطبوعاتی FIFA تذکر یافته است.

تحقیق FIFA شامل نقاط آتی بود:

1.ارزیابی تمام معلومات و ثبوت ها که در گزارش مکلارن شامل بودند، به حمایت کارشناسان علمی و حقوقی.

2. با پروفیسور مکلارن تمای برقرار شده بود، تا از او معلومات مفصل دریافت گردند و شیوه برخورد را مورد بحث قرار گیرد که FIFA باید تصویب نماید.

3. نمونه های که FIFA و کانفدراسیون ها از همه بازیکنان که در گزارش های مکلارن یاداوری شده بودند، اخذ نموده بودند که در لابراتوارهای مربوطه WADA نگهداری میشدند، تکراراً در باره موجودیت مواد ممنوعه تحلیل شدند و همه نتائیج منفی بودند.

4. نمونه های که WADA از لابراتوار مسکو اخذ نموده بود و در لابراتوار لوزان نگهداری میشوند، مورد تشخیص عدلی-طبی (در باره موجودیت زراپین/ آثار و سطح غیرنورمال نمکیات) قرار گرفتند. در هیچ کدام از نمونه ها نشانه های تثبیت نشده که برای جعل نمودن مشخص می باشند و ادارا مقدار مشکوک نمکیات را تثبیت نکرد.

5. سوالات به دوکتور گریگوری رودچینکو ارسال شده بودند و پاسخ های او به حمایت کارشناسان علمی و حقوقی ارزیابی شدند.

6. به حمایت کارشناسان علمی و حقوقی ارزیابی معلومات اطلاعات لابراتواری سیستم اداره لابراتوار مسکو که در اختیار WADA قرار داده شده بودند، ارزیابی شدند.

7. تست های رشتوی بازیکنان: FIFA چند دوپینگ تست اعلام ناشده در جریان تحقیق انجام داده و تیم روسیه یکی ار تیم های تحت آزمایش قبل از مسابقات جام جهانی فوتبال بود.

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر FIFA و WADA در بین ورزشکاران روسیه دوپینگ نیافتند
  FIFA و WADA در بین ورزشکاران روسیه دوپینگ نیافتند - اسپوتنیک افغانستان
FIFA و WADA در بین ورزشکاران روسیه دوپینگ نیافتند

مطابق قواعد ضددوپینگ FIFA و قوانین جهانی ضددوپینگ FIFA نمی تواند اسامی اشخاص که در تحقیق شرکت داشتند، فاش نماید. این اعلامیه رسمی از طرف فدراسیون بین المللی فوتبال به اساس دلیل مطلب منتشره جنجال برانگیز نشریه «میل آن سندی»، چاپ انگلستان که ژورنالیست آن نیک هاریس می گفت که گویا FIFA راجع به تخلفات دوپینگ در فوتبال روسیه معلومات دارد، اما به این ارتباط هیچ کار انجام نمی دهد، نشر گردیده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала