معرفی مخفی‌ترین تسلیحات نظامی جهان + تصاویر

© Photo / Public Domain / US Navy employeeمعرفی مخفی‌ترین تسلیحات نظامی جهان
معرفی مخفی‌ترین تسلیحات نظامی جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فهرست مخفی‌ترین تسلیحات نظامی جهان که مردم عام جهان از وجود آنها به‌طور تصادفی آگاه شدند، نشر شد.

به گزارش اسپوتنیک، این فهرست شامل چهار نوع تسلیحات است که از جنگنده نسل پنجم چینی Chengdu J-20 آغاز می‌شود. هر چند طراحی این جنگنده در اواخر دهه 1990 آغاز شده بود، مقامات رسمی در سال 2009 طراحی آنرا تایید نمودند. نمای بیرونی این طیاره برای نخستین بار در ماه دسمبر سال 2010 توسط یکی از بلاگ‌های انترنتی به نمایش گذاشته شد. تصاویر رسمی جنگنده نسل پنجم چینی در ماه جنوری سال 2011 منتشر شدند و طیاره مذکور در ماه نومبر سال 2016 در محضر عام به نمایش گذاشته شد. این طیاره سپس در آغاز سال 2017 شامل تسلیحات نظامی چین شد.

تصاویر کشتی تحت‌البحری اتمی بدون سرنشین روسیه "استاتوس-6" برای نخستین بار به تاریخ 10 نومبر سال 2015 در نشست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با مسوولین وزارت دفاع این کشور، به نمایش گذاشته شدند. پوتین همچنان به تاریخ اول مارچ 2018 کار روی ساخت کشتی تحت‌البحری بدون سرنشین را تایید نمود که سپس "پوزئیدون" نامیده شد.

کشتی دو بدنه سی شدو"آی اکس — 529" (Sea Shadow IX-529) در سال 1985 توسط شرکت Lockeed Martin برای نیروهای بحری امریکا ساخته شد. این کشتی در داخل یک کشتی برزگ باربری در ساحل کالیفورنیا ساخته شده است. هرچند این کشتی شب‌هنگام وارد بحر شده بود، اما تصویر آن توسط روزنامه‌های محلی به نشر رسید.

کشتی سی شدو در سال 1993 در محضر عام به نمایش گذاشته شد. کشتی مذکور که در ساخت آن از تکنالوژی خفا کار گرفته شده بود، در سال 2012 از تسلیحات بیرون شد.

در این فهرست تانک K2 Black Panther ساخت کوریای جنوبی نیز وجود دارد. در آغاز سال‌های 2000، چندین تصویر این تانک که با تکه پوشانیده شده بود، به دسترس رسانه‌ها قرار گرفت. تانک K2 Black Panther در سال 2007 رسماً شامل تسلیحات اردوی کوریای جنوبی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала