اجرایی شدن برگزیت با امضای ملکه انگلیس

© REUTERS / Chris Jacksonاجرایی شدن برگزیت با امضای ملکه انگلیس
اجرایی شدن برگزیت با امضای ملکه انگلیس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملکه بریتانیا با تایید رسمی برگزیت، جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، اجرای آن را قانونی کرد.

امتناع بریتانیا از پرداخت 100 میلیارد یورو برگزیت به اتحادیه اروپا - اسپوتنیک افغانستان
امتناع بریتانیا از پرداخت 100 میلیارد یورو برگزیت به اتحادیه اروپا
به گزارش اسپوتنیک، الیزابت ملکه بریتانیا با تایید رسمی برگزیت، جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، اجرای آن را قانونی کرد.

پس از اینکه ماه‌ها پارلمان بریتانیا درباره برگزیت گفتگو کرد در پایان نمایندگان به اجرای آن رای داد و مهر تایید نمادین ملکه جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا را رسمی کرد.

به نظر می رسد دست کم دو تا سه سال برای اینکه بریتانیا تمام حق رای در نهادهای اروپایی را از دست می دهد طول بکشد. به این ترتیب تا دو سال آینده همچنان این کشور در کنار 27  عضو اتحادیه در راهبرد‌های اروپایی شرکت خواهد کرد. اینکه پس از جدایی کامل تکلیف رابطه اتحادیه اروپا و بریتانیا چه خواهد شد مساله‌ای دیگر است.

برخی از طرفداران برگزیت در دولت خانم می بر این باورند که دولت باید بدون امضاء هرگونه توافقی از اتحادیه اروپا خارج شود. آنها بر این باورند که اتحادیه اروپا نیز نیازمند یک جدایی نظام‌بند است و بریتانیا باید در برابر هر فشاری مقاومت کند. با اینحال یک دیپلمات ارشد اروپایی بر این باور است که برای زمینه سازی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نباید شتابزده عمل کرد. آنها در اظهار نظرهای رسمی خود می گویند که بریتانیایی‌ها برای خروج باید با دستی پر پول وارد مذاکرات شوند.

یادآوری می کنیم، که قانون برگزیت در جنوری سال 2017 توسط دولت محافظه کار بریتانیا به پارلمان ارائه شد.

طبق این قانون قرار است بریتانیا در تاریخ 29 مارچ سال 2019 جدایی خود از اتحادیه اروپا را بطور کامل نهایی کند. لیام فاکس، وزیر تجارت بین الملل بریتانیا می گوید:- "با تایید پارلمان و امضای این قانون توسط ملکه الیزابت تعلیق این قانون تقریبا غیرممکن است".

جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا طی یک همه پرسی در تاریخ 23 جون سال 2016 به رای گذاشته شد و با رای بیشتر از 50 درصد مردم به برکسیت این جدایی به جریان افتاد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала