امریکا: خواستار همکاری با شورای امنیت بر سر تحریم‌ها علیه ایران هستیم

© Sputnik / Dmitry Astakhovامریکا: خواستار همکاری با شورای امنیت بر سر تحریم‌ها علیه ایران هستیم
امریکا: خواستار همکاری با شورای امنیت بر سر تحریم‌ها علیه ایران هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نماینده امریکا در سازمان ملل خواستار همکاری واشنگتن با شورای امنیت در خصوص تحریم‌ها علیه ایران شده است.

به گزارش اسپوتنیک، جاناتان کوهن، معاون نماینده امریکا در سازمان ملل گفت: "ایالات متحده خواستار همکاری با شورای امنیت سازمان ملل بر سر تحریم‌ها علیه ایران است تا با رفتارهای مخرب تهران در منطقه مقابله کند".
نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای و منع اشاعه تسلیحات ایران روز چهارشنبه برگزار شده است. در این نشست رزماری دی کارلو مقام سیاسی ارشد سازمان ملل گزارشی را در این خصوص ارائه کرده است. روسیه مفاد این گزارش را "غیرقابل راستی آزمایی" ارزیابی نموده است.
ولی جاناتان کوهن این طور استدلال کرد که این گزارش اثبات می‌کند که ایران با حمایت ار حوثی‌های یمن و گروه حماس در نوار غزه و ارسال تسلیحات برای آنها، عملا خاورمیانه را بی ثبات کرده است.

امریکا: فشار تحریم ها بر ایران افزایش خواهد یافت - اسپوتنیک افغانستان
امریکا: فشار تحریم ها بر ایران افزایش خواهد یافت

وی گفت: "ما از اعضای شورای امنیت می خواهیم تا برای اعمال تحریم‌ها علیه رفتار مخرب ایران در منطقه به ما ملحق شوند. امریکا آماده همکاری با اعضای شورای امنیت است تا اقدامات واقعی را علیه تهدید ایران اتخاذ کنند".
وی افزود: "امریکا با اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران پس از خروج از توافق هسته‌ای، در مقابل تهران ایستاده است".
این اقدام امریکا با محکومیت سایر امضا کنندگان توافق هسته‌ای روبرو شده است.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه جامع برنامه هسته‌ای ایران (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت‌های هسته‌ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می‌باشد.
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، طرح جامع مشترک با ایران، با دور زدن تحریم‌ها امکان ساخت بمب هسته‌ای را برای تهران فراهم می‌کند. در عین حال وی به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.
رهبران بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرف‌های توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می‌دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала