پیشگویی فاجعه اجتناب ناپذیر برای زمین

CC0 / Pixabay / پیشگویی فاجعه اجتناب ناپذیر برای زمین
پیشگویی فاجعه اجتناب ناپذیر برای زمین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان جهان فاجعه اجتناب ناپذیر برای آب و هوای زمین را پیش بینی نمودند.


به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Phys.org دانشمندان دانشگاه " شفیلد" بریتانیا نتیجه گیری نمودند که، حتی با در نظرداشت توافقنامه پاریس، که براساس آن حد متوسط حرارت زمین نباید بیش از 1.5 درجه افزایش یابد، تغییرات آب و هوایی برای تعدادی از مناطق آسیب پذیر، همچون مناطق قطب شمال و موزون خطرناک است. مقاله آنها در مجله Nature Climate Change منتشر شده است.
بعضی از کارشناسان امكان تلاش برای جلوگیری از افزایش درجه حرارت زمین را با درنظرداشت اینکه " زمین یک درجه گرمتر شده و همچنین این گرم شدن توسط اقیانوس ها ثابت نگهداری می شود، رامورد سوال قرار داده اند.
با این حال، دانشمندان دیگر معتقدند که کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می تواند مانع از افزایش درجه حرارت " دمای عقب مانده" شود.
محققان یک مدل آب و هوایی را طراحی کرده اند که با در نظرداشت تعامل بین اقیانوس و اتمسفر، چرخه کاربن و میزان انتشار دی اکسید کاربن، و احتمال دستیابی به توافقنامه پاریس ارزیابی شده و عواقب گرم شدن خطرناک زمین را برای بیوسفر تعیین می کند.
معلوم شد کاهش رشد دمای زمین از لحاظ فنی حتی بدون محدودیت بیش از حد در انتشار گازهای گلخانه ای با احتمال 50 درصد،امکان پذیر است.
به تاریخ 8 جون گزارش شد که متخصصان هواشناسی Panel of Climate Change نتیجه گیری نمودند که افزایش دمای جهانی حتی 1.5 درجه سلسیوس موجب تغییرات شدید اقلیمی، ناپدید شدن اکوسیستم های طبیعی و انقراض بسیاری از گونه های زنده خواهد شد. بر اساس محاسبات دانشمندان، اگر روند به سوی گرمایش همچنان ادامه یابد، تا سال 2100، شهرهای ساحلی غرق خواهد شد و برخی از جزایر مسکونی، از جمله مالدیو، ناپدید خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала