خروج نیروهای روسیه از سوریه

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر خروج نیروهای روسیه از سوریه
خروج نیروهای روسیه از سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پوتین، خروج به تدریج نیروهای روسیه از سوریه ادامه دارد .

به گزراش اسپوتنیک، ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه حین سخنرانی در محضر فارغ التحصیلان دانشگاه های نظامی روسیه در مقر کرملین اظهار داشت که خروج نیروهای روسیه از سوریه ادامه دارد. در جریان چند روز اخیر 13 طیاره، 14 هلیکوپتر و 1140 سرباز قلمرو سوریه را ترک نموده اند.

تانک هیبتناک Т-90 روسیه در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
تانک هیبتناک Т-90 روسیه در سوریه
وی افزود: «تمام نظامیان ما که از سوریه برگشته اند، تجارب غنی فعالیت های محاربوی را با خود آورده اند، ما باید تا حد اعظم از تجارب ایشان در تعلیم و تربیه پرسونل برای اجرائی وظایف دشوار غیر معمولی در قلمرو فدراسیون روسیه استفاده نمایم».
قابل یادآوری است که به تاریخ 11 دیسامبر 2017 ولادیمر پوتین سرقوماندان عالی قوای مسلح روسیه دستور خروج نیرو های روسیه از سوریه را صادر نمود.
در سال 2018 نبا بر ضرورت و درخواست کمک نظامی از طرف دولت سوریه، طیارات جنگی سو-35-اس، سو-57، طیارات ترانسپورتی تو-154 ام و طیارات شکاری سو-34 به سوریه اعزام گردید.
بشار اسد رئیس جمهور سوریه - اسپوتنیک افغانستان
بازسازی سوریه به 400 ملیارد دالر نیاز دارد
درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ 2001 بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژینو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتمبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала