اردوی روسیه هرچه بیشتر هیبتناکتر میگردد

© Sputnik / Maksim Blinovاردوی روسیه هرچه بیشتر هیبتانکتر میگردد
اردوی روسیه هرچه بیشتر هیبتانکتر میگردد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیو ماجومدار مدیر مسوول نشریه «نیشنل انتیریست»، چاپ امریکا می نویسد، روسیه قصد دارد نیروهای خود را در سوریه، باوجود تلفات ممکن، حفظ نماید، چون کرملن معتقد است که نفع آن از زیان بیشتر است. به نظر مسکو، عملیات در سوریه به آن تجربه بسیار ارزشمند محاربوی و امکان بهبود مهارت محاربوی نیروهای مسلح روسیه را فراهم می سازد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تاریخ 7 جون هنگام برنامه «خط مستقیم» گفت:«بکاربرد نیروهای مسلح ما در شرایط محاربوی — این تجربه بی مانند و وسیله بی نظیر بهبودبخشیدن نیروهای مسلح ما می باشد. هیچگونه تمرینات با استفاده از نیروهای مسلح در شرایط محاربوی مقایسه شده نمی تواند».

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر هراس از پوتین – یگانه چیزیست که دموکراتان و جمهوریخواهان را باهم متحد می سازد
هراس از پوتین – یگانه چیزیست که دموکراتان و جمهوریخواهان را باهم متحد می سازد - اسپوتنیک افغانستان
هراس از پوتین – یگانه چیزیست که دموکراتان و جمهوریخواهان را باهم متحد می سازد

به عقیده کرملین، یکی از مهمترین علل که به اساس آن روسیه عملیات در سوریه را ادامه میدهد، بهبودبخشیدن سیستم های ضربتی اخیراً ساخته شده سلاح فوق العاده دقیق هدایت شونده می باشد.

پوتین اعلام داشت:«سوریه — این پولیگون برای آزمایش سلاح روسیه نیست، ولی بازهم ما آن را در آنجا استعمال میکنیم، این سلاح نو است. این به بهبودبخشیدن سیستم های معاصر ضربتی، بشمول سیستم های راکتی منجر شده است. داشتن رسمی آنها — امر جدا است، اما دیدن آنکه، آنها چگونه در حالات محاربوی کار میدهند، مساله کاملاً دیگر است».

پوتین افزود که سوریه همچنان اهمیت خود را برای صنایع نظامی روسیه که تصور ارزشمند راجع به این کسب کرده که نیروهای سلاح و تخنیک خود را چگونه در محاربه بکار می برند، ثابت ساخته است.

رئیس جمهور روسیه گفت:« زمانیکه ما استفاده از این سلاح معاصر، بشمول سلاح راکتی آغاز کردیم، به جمهوری سوریه کندک های کامل با موسسات مجتمع دفاعی — صنعتی ما رفتند که این سلاح را در محل عیار می ساختند — این برای ما فوق العاده مهم است! — تا بدانیم که ما بر چه، هنگام استعمال آن در شرایط محاربوی، حساب کرده میتوانیم».

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federation روزنامه Hürriyet: نمایش قدرت روسیه و چین
روزنامه Hürriyet: نمایش قدرت روسیه و چین - اسپوتنیک افغانستان
روزنامه Hürriyet: نمایش قدرت روسیه و چین

عملیات در سوریه به روسیه در انکشاف بعدی کادرهای نظامی کمک نموده و به افسران آن تجربه واقعی بخشیده است. این امر، به نوبه خود، به نظامیان امکان بهبودبخشیدن جدی تاکتیک، شیوه ها و تعامل پیشبرد عملیات محاربوی فراهم ساخته است.

پوتین گفت:« رهبران نظامی ما — و ما از طریق سوریه و از طریق شرکت در این عملیات محاربوی تعداد قابل ملاحظه افسران و جنرالان را گذشتانده ایم — درک کردند که منازعه معاصر مسلحانه چیست، مخابره، کشف و تشرسیک مساعی بین قطعات و جزوتام های جداگانه تا چه حد مهم است و تامین کار موثر گروپ فضایی، نیروی هوایی، نیروهای زمینی، بشمول نیروهای عملیات ویژه، تا چه حد مهم است. این همه به ما امکان برداشتن یک گام جدی دیگر در باره بهبودبخشیدن نیروهای زمینی ما فراهم ساخت».

مهمترین درس که نظامیان روسیه در سوریه فرا گرفته، عبارت از ضرورت تشریک مساعی نزدیک نیروی هوایی و زمینی می باشد.

مایکل کوفمن (Michael Kofman) که در مرکز تحلیل نظامی — بحری (Center for Naval Analyses) به صفت کارمند ارشد علمی در عرصه تخصصی در باره اردوی روسیه، کار میکند، اعلام داشت:« اول اینکه، در سوریه نیروهای هوایی-فضایی روسیه جنگیدن را آموختند و هرچه بهتر میدانند که چگونه از نیروهای زمینی حمایت بعمل آورند. در اینجا قطعات عملیات ویژه و مشاورین جنگ جداگانه پیش می بردند، اما آنها اکثراً فعالیت های نیروی هوایی و نیروهای زمینی را در زمان واقعی هماهنگ می ساختند».

© Sputnikاردوی روسیه هرچه بیشتر هیبتانکتر میگردد
اردوی روسیه هرچه بیشتر هیبتانکتر میگردد - اسپوتنیک افغانستان
اردوی روسیه هرچه بیشتر هیبتانکتر میگردد

پوتین اعلام داشت:« نظامیان ما در آنجا تا زمان قرار خواهند داشت، تا منافع روسیه را در این منطقه مهم حیاتی جهان تامین کنند که به ما بسیار نزدیک است و آنها در آنجا تا زمان قرار خواهند داشت، تا این به نفع روسیه و اجرای تعهدات بین المللی ما باشد».

پوتین خاطرنشان ساخت:« ما تا به حال خروج این قطعات را پلان نمی کنیم، اما توجه شما را به این نقطه جلب میداریم که من این نقاط استقرار را طور دیگر، انها را پایگاه ها نه نامیده ام. ما در آنجا تاسیسات درازمدت نمی سازیم و در صورت ضرورت به حد کافی سریع، بدون هرگونه ضایعات مادی میتوانیم نظامیان خود را از آنجا خارج سازیم. ولی فعلاً آنها در آنجا ضروری هستند، آنها وظایف مهم را حل میکنند، بشمول تامین امنیت روسیه در این منطقه، برای تامین منافع ما در عرصه اقتصادی».

© Sputnik / Mikhael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر اردوی روسیه هرچه بیشتر هیبتانکتر میگردد
اردوی روسیه هرچه بیشتر هیبتانکتر میگردد - اسپوتنیک افغانستان
اردوی روسیه هرچه بیشتر هیبتانکتر میگردد

به این ترتیب، روسیه امکان نه تنها بررسی و آزمایش نمودن تخنیک نظامی خود، بلکه بهبودبخشیدن جدی تاکتیک، شیوه ها و تعامل پیشبرد عملیات محاربوی فراهم ساخته است. در نتیجه، سوریه برای اردوی روسیه نهایت ارزشمند است، به خاطر انکه در آنجا تجربه محاربوی، تا زمانیکه کرملین جهت مبدل ساختن روسیه به دولت کبیر که توان رقابت یکسان با ایالات متحده امریکا داشته باشد، تلاش می ورزد، کسب میکنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала