یک قایق با بیش از 100 مهاجر در سواحل لیبیا غرق شد

© AP Photo / Olmo Calvoیک قایق با بیش از 100 مهاجر در سواحل لیبیا غرق شد
یک قایق با بیش از 100 مهاجر در سواحل لیبیا غرق شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حداقل 100 مهاجر در نتیجه غرق شدن یک قایق در دریای مدیترانه در ساحل لیبیا ناپدید شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Repubblica، در نتیجه غرق شدن یک قایق با 100 سرنشین مهاجر در دریای مدیترانه در نزدیکی سواحل این کشور ناپدید شده اند.
این حادثه در امروز 29 جون رخ داده است گارد ساحلی لیبیا گفت است که فقط 14 مهاجر در دریای مدیترانه نجات داده شده اند که قایق شان غرق شده بود این هم معلوم نیست که این افراد از همان قایقی استند که با بیش از 100 مهاجر بر آن سوار بوده اند یا خیر.

باردیگر 64 مهاجر در سواحل لیبیا غرق شدند - اسپوتنیک افغانستان
باردیگر 64 مهاجر در سواحل لیبیا غرق شدند

چند ساعت پیش در نشت بروکسل، کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت نامه مهاجرتی را تصویب کردند که به طور خاص، شرکت کنندگان توافق کردند که کشتی‌های سازمان‌های غیر دولتی در عملیات که گارد ساحلی لیبیا برای نجات مهاجران در دریای مدیترانه انجام می‌دهند دخالت نخواهند کرد.
شمار دقیق مهاجرانی که در این قایق در زمان وقوع رویداد سوار بوده اند نیز دقیقا مشخص نیست، اما تعدادشان بیش از 100 تن عنوان شده است.
عملیات نجات مهاجران در آب های لیبیا اخیراً بسیار دشوار شده است. کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا و مالتا کشتی های نجات سازمان های بین المللی را متهم کرده اند که مهاجران را از آب‌های لیبیا گرفته و به اتحادیه اروپا آورده و با این کارشان به قاچاقبران انسان کمک می‌کنند.

یادآوری می‌کنیم که حتی اخیرا کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حاشیه مدیترانه به برخی از این کشتی ها اجازه ورود به بنادرشان را نداده و از پذیرفتن مهاجران شان خودداری کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала