تقاضأ ترامپ از پوتین

© AFP 2023 / Jorge Silvaتقاضأ ترامپ از پوتین
تقاضأ ترامپ از پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بولتون: ترامپ از پوتین تقاضأ خروج نیور های ایران از سوریه را می‌کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید طی مصاحبه ای اعلام کرد: ترامپ از پوتین برای خروج ایران از سوریه درخواست می‌کند.
اسپوتنیک به نقل از مهر، جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اِس» اعلام کرد: زمانی که رؤسای جمهوری امریکا و روسیه با هم دیدار کنند، می‌ بینیم که چه می‌ شود. احتمالاتی برای انجام مذاکرات گسترده‌ تر برای کمک به خارج نمودن نیروهای ایرانی از سوریه و بازگرداندن آنها به ایران وجود دارد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: این گام قابل توجهی رو به جلو خواهد بود. این کار را انجام می دهیم تا با روسیه به یک توافق برسیم، این امکان‌پذیر است.

نگرانی لندن از دیدار احتمالی پوتین و ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی لندن از دیدار احتمالی پوتین و ترامپ

وی افزود: بیش از 7 سال است که در سوریه جنگ ادامه دارد. اما اکنون حضور ایران در سوریه و عراق و رسیدن آن‌ ها به لبنان و ارتباط با حزب‌ الله را ملاحظه می نمایم که در ابتدا یک گروه مورد حمایت ایران بود.
جان بولتون در ادامه صحبت درباره بشار اسد رئیس‌ جمهوری سوریه گفت: «فکر نمی‌ کنم اسد بحث استراتیژی باشد، اما ایران میتواند بحث استراتیژی باشد. فقط ادامه برنامه تسلیحات هسته‌ ای آن نیست، بلکه حمایت وسیع آن‌ ها از تروریزم بین‌ المللی و نیروهای متعارف آن‌ ها در شرق میانه است. می خواهم بگویم، این موضوع به شکل وسیع طی دیدار دو رئیس جمهوری مورد بررسی قرار می گیرد؛ زیرا تصمیم رئیس‌ جمهور ترامپ برای خروج از توافق نامناسب هسته‌ ای، وضع دوباره تحریم‌ ها و شروع تحمیل فشار بسیار بیشتر بر ایران، تأثیر بسیار زیادی برای تصمیم‌گیری آن‌ها دارد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала