امریکا بمب اتمی جدید خود را آزمایش کرد

© AFP 2023 / DODامریکا بمب اتمی جدید خود را آزمایش کرد
امریکا بمب اتمی جدید خود را آزمایش کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره امنیت ملی هسته‌ای امریکا اعلام کرد که، کشورش پرتاب آزمایشی بمب اتم جدید B61-12 را به طور موفقیت‌آمیز انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک، اداره ملی امنیت هسته‌ای امریکا آزمایش بمب اتم جدید B61-12 بر روی بمب‌افکن بی-2 را موفقیت‌آمیز اعلام کرد.
جنرال مایکل لوتون، سخنگوی اداره ملی امنیت هسته‌ای امریکا درباره این آزمایش در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: این آزمایشات مقدماتی نشان می‌دهد که طراحی بمب B61-12 مطابق با نیازها می‌باشد و حاکی از پیشرفت مداوم برنامه گسترش B61-12 برای پاسخگویی به الزامات امنیت ملی ماست.
این بمب جدید پس از استقرار قرار است جایگزین بمب‌های بی 61 موجود در پایگاههای نظامی امریکا در اروپا و ترکیه شود.
آزمایش پرتاب بمب B61-12 بر روی بمب افکن بی-2 در میدان آزمایشی نوادا انجام شد. پنتاگون در نظر دارد بمب‌های B61-12 را در پایگاه‌های نظامی خود در اروپا از جمله پایگاه‌های نظامی مستقر در آلمان، ایتالیا، بلژیک، هلند و ترکیه بکار گیرد. انتظار می‌رود بمب اتم B61-12 مناسب پرتاب از جنگنده اف-35 باشد و قرار است تا سال 2020 بکار گرفته شود و جایگزین نمونه‌های موجود بی 61 در زرادخانه اتمی امریکا شود. این سلاح هسته‌ای همچنین قرار است بر روی بمب افکن بی-2 اسپیریت و جایگزین آن بمب افکن مهاجم بی- 21 ، که در حال حاضر در حال توسعه است، مستقر شود.
براساس تخمین دفتر بودجه کنگره، واشنگتن 25 میلیون دالر را برای مدرن‌سازی نیروی هسته‌ای تاکتیکی خود در 30 سال آینده صرف خواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала