توسعه تأسیسات راکت سازی کوریای شمالی همچنان ادامه دارد

© REUTERS / KCNAتوسعه تأسیسات راکت سازی کوریای شمالی همچنان ادامه دارد
توسعه تأسیسات راکت سازی کوریای شمالی همچنان ادامه دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه امریکایی مدعی شده است که، کوریای شمالی توسعه تأسیسات راکت سازی خود را متوقف نکرده.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه امریکایی وال استریت ژورنال، با اشاره به نتایج تحقیقات تصاویر ماهواره ای، کوریای شمالی در حال تکمیل یکی از تاسیسات خود برای تولید راکت های بالستیک سوخت جامد است که امکان حمله به تاسیسات نظامی ایالات متحده را فراهم می سازد.
این مطلب را روزنامه وال‌استریت‌ژورنال بر اساس گفته‌های محققانی گزارش داده که درباره تصاویر ادعایی ماهواره‌ای از سایت کوریای شمالی نظرات خودشان را مطرح کرده‌اند.
رسانه امریکایی مدعی شده در تأسیسات مورد نظر راکت های بالستیک سوخت جامد تولید می‌شود که کوریای شمالی می‌تواند از آن برای حمله بدون‌هشدار با سلاح‌های هسته‌ای به تشکیلات نظامی امریکا استفاده کند.
کارشناسان مدعی شده‌اند کوریای شمالی تقریباً در همان زمان که "کیم یونگ اون" رهبر این کشور در سنگاپور با ترامپ دیدار کرده در حال تکمیل ساخت و ساز در بخش‌های بیرونی این سایت بوده است.
دیدارتاریخی رهبران ایالات متحده و کوریای شمالی در تاریخ 12 جون در سنگاپور برگزار شد. در این دیدار رئیس جمهور امریکا و رهبر کوریا کیم جونگ اون تبادل نظری جامع و عمیق در باره مسائل مربوط به روابط امریکا — کوریای شمالی و برقراری صلح پایدار و دائم در شبه جزیره کوریاداشتند. ترامپ به ارائه تضمین‌های امنیتی به کوریای شمالی متعهد شد و کیم جونگ اون نیز بر تعهد قاطع و کامل خود بر خلع سلاح کامل هسته‌ای شبه جزیره کوریاتاکید کرد.
علاوه بر این، رهبران ایالات متحده و کوریای شمالی موافقت کردند: "ایالات متحده و کوریای شمالی متعهد هستند تا بقایای اجساد نظامیان و سائر کشته شدگان در جنگ شبه جزیره کوریا" سال های 1950 — 1953" را جستجو و بقایای از قبل شناسایی شده را به نزدیکان شان تسلیم نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала