پنتاگون در سکوت تغییر برنامه و هدف داد

CC0 / / پنتاگون در سکوت تغییر برنامه و هدف داد
پنتاگون در سکوت تغییر برنامه و هدف داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش‌ها حاکی است پنتاگون در دولت دونالد ترامپ، پس از بیش از 10سال در دستورالعمل اهداف خود تغییراتی ایجاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه امریکایی Task & Purpose برای نخستین بار در دو دهه گذشته، هدف اعلامی وزارت دفاع امریکا تغییر کرده و از رویکردی ظاهرا تدافعی، رویکردی یکجانبه‌گرا و تهاجمی پیدا کرده است.
رسانه های امریکایی دریافته اند که امسال این اعلامیه تغییر کرده و در آن عبارت «ممانعت از جنگ» با «حفظ نفوذ آمریکا در خارج از کشور» جایگزین شده است. 

پنتاگون از نقاط ضعیف ارتش امریکا پرده برداشت - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون از نقاط ضعیف ارتش امریکا پرده برداشت

در بیانیه پیشین وزارت دفاع امریکا درباره هدف اصلی پنتاگون آمده بود: "مأموریت وزارت دفاع، ارائه نیروی نظامی لازم برای ممانعت از جنگ و محافظت از امنیت کشور است."
در بیانیه جدید که در سایت وزارت دفاع امریکا منتشر شده، این عبارت اینطور اصلاح شده است: "مأموریت وزارت دفاع ارائه نیروی مشترک مرگبار برای دفاع از امنیت کشورمان و حفظ نفوذ امریکا در خارج از کشور است."
اصلاحات در حقیقت در تغییر دکترین نظامی امریکا، بدون هیچگونه اطلاع رسانی قبلی صورت گرفته است. در همین حال متن برنامه استراتژی دفاع ملی آمریکا در سال 2018بدون تغییر باقی مانده است.
وزارت دفاع امریکا هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهار نظر درباره این تغییر پاسخ نداده است.در تاریخ 26 جون رسانه ها معلوم نمودند که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا دیگر به نظرات جیمز متیس رئیس پنتاگون واکنش گوش فرا نمی دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала