اظهارات توهین آمیز سفیر انگلیس در مورد زندگی روزمره افغان ها

© Flickr / Hernán Piñeraاظهارات توهین آمیز سفیر انگلیس در مورد زندگی روزمره افغان ها
اظهارات توهین آمیز سفیر انگلیس در مورد زندگی روزمره افغان ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ادامه سیاست‌های دوگانه انگلیس در قبال افغانستان سفیر این کشور در کابل گفت که جنگ و ناامنی جزئی از زندگی روزمره در افغانستان شده است .

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های کابل، در حالی که افغانستان همواره از مداخلات انگلیس رنج برده است «نیکولاس کی» سفیر این کشور در کابل روابط انگلیس — افغانستان را خوب توصیف کرد.
وی در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود از رهبران سیاسی افغانستان خواسته تا از بازی سیاسی با روند صلح این کشور پرهیز کنند.
سفیر انگلیس در کابل بار دیگر به لزوم برگزاری انتخابات افغانستان تاکید کرد و خواستار افزایش تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور شد.
نیکولاس کی تاکید کرد که جنگ و ناامنی جزئی از زندگی روزمره در افغانستان شده است بنابراین تصور برقراری صلح در این کشور مشکل است. 

وی اظهارداشت که صلح خواسته مردم افغانستان است و آوردن آن وظیفه دولت این کشور است در عین حال ما نیز از تلاش‌های صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کنیم.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ترسیم خط دیورند توسط انگلیس یکی از اصلی ترین عوامل مشکلات امروزی افغانستان با پاکستان است و تنش‌های بسیاری را در پی داشته است.
از سوی دیگر، انگلیس از جمله کشورهایی است که در تشدید جنگ در افغانستان و اجرایی شدن استراتژی آمریکا در این کشور نقش داشته است.
انگلیس متهم است که با مداخله در روند صلح به دنبال ادامه جنگ در افغانستان است تا حضور نظامی خود در این کشور را برای مدت طولانی حفظ کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала