درآمد یک میلیون دالری همسر ترامپ ازفروش عکس هایش

© AFP 2023 / Timothy A. Claryدرآمد یک میلیون دالری همسر ترامپ ازفروش عکس هایش
درآمد یک میلیون دالری همسر ترامپ ازفروش عکس هایش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانوی اول ایالات متحده امریکا ازبابت حق امتیاز عکس‌های اختصاصی‌اش حدود یک میلیون دالر درآمد کسب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی NBC ملانیا ترامپ، همسر رئیس جمهورامریکا طی سال گذشته میلادی از راه انتشار عکس‌های اختصاصی‌اش و حقوق مالکیت معنوی آن‌ها حدود 100 هزار تا یک میلیون دالر درآمد کسب کرده است. این درآمد از طریق توافقنامه‌ای با آژانس «گتی ایمیجز» به دست آمده است. در این توافق درج شده است از این عکس‌ها باید برای «پوشش رسانه‌ای مثبت و ایجابی» از ملانیا ترامپ استفاده شود.
به گفته NBC دستکم 12 سازمان خبری و رسانه‌ای طی سال گذشته از برخی از این عکس‌ها استفاده کرده‌اند، همچون یاهو نیوز، دیلی‌میل، فاکس‌نیوز، کوندناست و هیوستون کرونیکل. 

بانوی اول فرانسه: ملانیا ترامپ حتی نمی‌تواند پایش را از کاخ سفید بیرون بگذارد - اسپوتنیک افغانستان
بانوی اول فرانسه: ملانیا ترامپ حتی نمی‌تواند پایش را از کاخ سفید بیرون بگذارد

چندین سازمان خبری گفته‌اند که آن‌ها آگاه نبوده‌اند که این عکس‌ها — که از سوی رجین ماهائوکس، یک عکاس بلژیکی گرفته شده‌اند — بخشی از چنین توافقی بوده‌اند که موجب درآمدزایی برای بانوی اول امریکا می‌شد. چندین سازمان خبری نیز گفته‌اند که نمی‌دانستند این تصاویر بخشی از توافقی بوده‌اند که براساس آن باید از آن‌ها برای «پوشش رسانه‌ای مثبت و ایجابی» از ملانیا ترامپ اسفتاده شود و برخی دیگر پس از تماس شبکه ان‌بی‌سی با آن‌ها، این تصاویر را حذف کردند.
خود شبکه ان‌بی‌سی هم از جمله سازمان‌های خبری بوده است که از عکس‌ها استفاده کرده است. یکی از سخنگویان این شبکه خبری گفته است که این شبکه هیچ توافقی را انجام نداده و یا قراردادی را امضا نکرده است که براساس آن از این عکس‌ها برای «پوشش رسانه‌ای مثبت و ایجابی» از ملانیا ترامپ استفاده کند و نمی‌دانسته است که پول پرداختی برای استفاده از این عکس‌ها، به ملانیا ترامپ می‌رسد.
هرچند چنین توافقنامه‌هایی درباره سلبریتی‌ها عادی است، اما معمول نیست که بانوی اول امریکا چنین توافقنامه‌ای را برای استفاده از عکس‌هایش داشته باشد.
گتی‌ایمیجز به ان‌بی‌سی گفته است که جزئیات دیگر این توافق و پرداخت‌ها به ملانیا ترامپ محرمانه است و از پاسخ به این پرسش که آیا توافق‌های مشابهی با دیگر اعضای خانواده ترامپ دارد، خودداری کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала