آمادگی روسیه برای ساختن جایگزین انترنت جهانی

© Photo / Pixabayآمادگی روسیه برای ساختن جایگزین انترنت جهانی
آمادگی روسیه برای ساختن جایگزین انترنت جهانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه تمام امکانات برای ایجاد جایگزین انترنت دارد تا در وضعیت بد و نامطلوب از آن استفاده نماید.

به گزارش اسپوتنیک، ایلیا روگاچوف، رئیس اداره امور چالش‌ها و تهدیدهای جدید وزارت امور خارجه روسیه گفته است که روسیه امکانات تخنیکی، مالی، هوشمندی و "تمام امکانات بقیه" را برای ایجاد این جایگزین دارد.

رئیس اداره امور چالش‌ها و تهدیدهای جدید وزارت خارجه روسیه گفت: "پیش از همه چیز دیگر، سیاست کشورهای غرب مبنی بر اعمال استاندردهای دوگانه، منجر به این کار خواهد شد. اگر اعمال استاندردهای دوگانه همچنان ادامه یابد، آنزمان با توسعه وضعیت نامطلوب، می‌شود درمورد ساختن یک انترنت موازی سخن گفت".

انتزنت نظامی - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش موفقانه انترنت پر سرعت نظامی روسیه

این مقام وزارت خارجه روسیه خاطر نشان ساخت که با وجود امکانات برای ایجاد جایگزین انترنت در روسیه، کاری نیست که روسیه علاقمند آن باشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه نومبر سال 2017، پیشنهاد شورای امنیت این کشور مبنی بر ایجاد انترنت جداگانه برای کشورهای بریکس (برازیل، روسیه، هند، چین، افریقای جنوبی) تایید نموده، فرمان طراحی سیستم‌های خودمختار کنترول انترنت را که بتوانند شبکه‌ها را از "سطله" امریکا و کشورهای اتحادیه اروپا خارج کند، را صادر کرد.

برای نخستین بار در سال 2016 درمورد تجهیز روسیه به انترنت جداگانه، پس از نشر پیش‌نویس قانون وزارت ارتباطات روسیه درمورد کنترول دولتی سایت‌های روسی در خارج، سخن زده شد.

آنزمان گرمن کلیمنکو، مشاور رئیس جمهور روسیه در امور توسعه انترنت خواستار آمادگی برای قطع اتصال شبکه جهانی، شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала