چین، با ساختن «АК-47 لیزری»، جنگ های ستاره گان را در عمل تحقق می بخشد

CC0 / Pixabay/PublicDomainPictures / چین، با ساختن «АК-47 لیزری»، جنگ های ستاره گان را در عمل تحقق می بخشد
چین، با ساختن «АК-47 لیزری»، جنگ های ستاره گان را در عمل تحقق می بخشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستیفین چین (Stephen Chen) در مقاله منتشره در «South China Morning Post»، چاپ هانکانگ می نویسد، چین سلاح نو پورتاتیف لیزری ساخته که هدف را در فاصله در حدود یک کیلومتر نابود می سازد و راجع به آن دانشمندان شرکت کننده در این پروژه معلومات دادند.

سلاح خودکار لیزری ZKZM-500 به کلاس سلاح «غیرمرگبار» تعلق دارد، ولی آن چنین مقدار انرژی ایجاد میکند که توسط چشم دیده میشود. این شعاع از طریق کلکین می گذرد و در آن واحد جلد و انساج انسان را به ذغال مبدل می سازد. ده سال قبل این تخیل علمی خوانده میشد، اما یک دانشمند رشته لیزری معلومات داد که سلاح نو «لباس را در چندم حصه ثانیه می سوزاند… و اگر پارچه قابل سوختن باشد، شعله تمام بدن انسان را فرا میگیرد».

دانشمند که در امور طراحی و آزمایشات ساحوی نمونه تجربوی دستگاه خودکار شرکت ورزیده که توسط انستیتوت اوپتیک و میخانیک عالی مربوط اکادمی علوم چین ساخته شده، گفت:«درد غیرقابل تحمل خواهد بود».

این سلاح 15 ملی متری سه کیلوگرام، یعنی به عین اندازه ماشیندار АК-47، وزن دارد. برد انداخت آن 800 متر است. آن را میتوان در موترها، قایق ها و طیارات نصب کرد. سلاح همین اکنون برای تولید مسلسل آماده است و اولین ماشیندار لیزری را قطعات ضد تروریستی پولیس چین دریافت خواهند کرد.

در صورت گروگان گیری این سلاح را میتوان برای آتش بر اهداف از لابلای کلکین استفاده کرد، تا ربایندگان را موقتاً خنثی ساخت، در حالیکه گروپ اشغال برای نجات مردم وارد عمل میشود.

آن را همچنان میتوان در عملیات مخفی با شرکت نظامیان استفاده کرد. شعاع قوت کافی دارد، تا بالون های گازی را منهدم سازد و کدام مواد سوخت در میدان هوایی نظامی را به آتش بکشد.

دانشمند دیگر گفت، چون لیزر به موج نامرئی عیار گردیده و مطلقاً بی صدا می باشد، «هیچکس نمی تواند آگاه شود که حمله از کدام جهت آغاز شده است. این مانند حادثه فوق العاده یا حادثه ناگوار معلوم میشود». محققان خواهش نمودند که نام های آنها گرفته نشود، به خاطر که این پروژه محرم است.

منبع تغذیه برای این ماشیندار بطری قابل چارج شدن لیتیمی، شبیه آن که در سمارتفون ها وجود دارد، محسوب میشود. ماشیندار میتواند بیش از یک هزار «انداخت» انجام دهد و هرکدام کمتر از دو ثانیه طول میکشد.

نمونه تجربوی سلاح توسط کمپنی تخنالوژیکی « ZKZM Laser» ساخته شده که در چوکات انستیتوت اوپتیک و میخانیک عالی در شهر سیان فعالیت میکند. نماینده کمپنی تائید کرد که کمپنی در حال حاضر شریک که جواز تولید سلاح داشته باشد، یا همکار از صنایع نظامی را می پالد، تا تولید کتلوی به بهای 100 هزار یوان در بدل هر ماشیندار آغاز کند.

چون این سلاح میتواند برای اهداف غیرمجاز استعمال شود، بر تولید ماشیندار نظارت جدی وجود خواهد داشت و آن را فقط پولیس و نظامیان چین میتوانند خریداری کنند. این سلاح باعث نگرانی امریکا و دیگر کشورهای غربی گردیده است.

© Depositphotos.com / Adameq2چین، با ساختن «АК-47 لیزری»، جنگ های ستاره گان را در عمل تحقق می بخشد
چین، با ساختن «АК-47 لیزری»، جنگ های ستاره گان را در عمل تحقق می بخشد - اسپوتنیک افغانستان
چین، با ساختن «АК-47 لیزری»، جنگ های ستاره گان را در عمل تحقق می بخشد

در سال های اخیر نیروهای امریکایی که در مناطق مهم استراتیژیک، مانند بحر هند و بحیره چین جنوبی، فعالیت میکنند، از این شاکی اند که آنها هرچه بیشتر هدف حملات لیزری از جانب پایگاه ها و کشتی های نظامی چینایی قرار میگیرند که ظاهراً به کشتی های ماهی گیری شباهت دارند.

© US Navyچین، با ساختن «АК-47 لیزری»، جنگ های ستاره گان را در عمل تحقق می بخشد
چین، با ساختن «АК-47 لیزری»، جنگ های ستاره گان را در عمل تحقق می بخشد - اسپوتنیک افغانستان
چین، با ساختن «АК-47 لیزری»، جنگ های ستاره گان را در عمل تحقق می بخشد

در حال حاضر توافقات و پروتوکول های مشخص بین المللی وجود ندارند که ساختن چنین سلاح لیزری را تنظیم کنند.

در سال 1980 سازمان ملل متحد پروتوکول راجع به سلاح کورکننده لیزری آماده ساخت که بیش از 100 کشور آن را امضا کرده اند. ولی در آن راجع به سلاح نسل اول تذکر رفته و استفاده از سیستم های را ممنوع می سازد که باعث کورشدن دایمی چشم می شود.

توسط لیزر نمی توان هدف را توسط یک ضربه نابود ساخت، ولی اگر بالای شخص طی مدت طولانی آتش گشوده شود، پس سوراخ را در بدن ایجاد میکند و به مثابه کارد جراحی عمل میکند.

یک پولیس پیکن طی صحبت به سلاح عنعنوی ترجیح داد و گفت:« سوختگی لیزری برای همیشه به شکل داغ باقی می ماند. این صحنه وحشتناک است». به گفته او، استعمال لیزر میتواند ترس و وحشت ایجاد کند و اعتراضات صلح آمیز میتوانند به شورش منجر گردند».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала