ارتش اسرائیل جهت مقابله با ایران" گروه ایرانی" ایجاد کرد

© Depositphotos.com / Lucidwatersارتش اسرائیل جهت مقابله با ایران" گروه ایرانی" ایجاد کرد
ارتش اسرائیل جهت مقابله با ایران گروه ایرانی ایجاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستادکل نیروهای مسلح اسرائیل برای اولین بار «پروژه ویژه ایران» را در ارتش این کشور ایجاد و فرمانده سابق اداره عملیات ارتش را به ریاست این پروژه منصوب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه "جروزالم پست" با افزایش تنش‌ها در مرزهای شمالی فلسطین و پیش‌بینی‌های مقامات اسرائیل درباره احتمال وقوع جنگ تمام عیار در منطقه، پست جدیدی به ارتش اسرائیل اضافه شد.
به دستور مستقیم «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اسرائیل، بخش جدیدی تحت عنوان «پروژه ویژه» ارتش اسرائیل برای هماهنگی مسائل مربوط به مناقشات با ایران، راه‌اندازی شد.
آیزنکوت همچنین با صدور حکمی جنرال «نیصان الون» رئیس سابق اداره عملیات ارتش را به عنوان اولین مسئول این پروژه منصوب کرد.
این اولین بار است که ارتش اسرائیل یک مسئول برای «پروژه مقابله با ایران» منصوب کرده که باید اقدامات در تمام حوزه‌های تقابل تل‌آویو با تهران ، از جمله برنامه هسته‌ای و حضور ایران در سوریه را، هماهنگ کند.
در گذشته در زمان نخست‌وزیری «آریل شارون» و «ایهود اولمرت»، رئیس وقت سازمان جاسوسی اسرائیل «موساد» یعنی «مئیر داگان» مسئول این پروژه ضد ایرانی بود، اما بعدها این پروژه به دستگاه‌های امنیتی سپرده شد.
جروزالم پست مدعی است با علنی شدن نبرد ایران و اسرائیل، انتصاب رئیس جدید برای این پروژه ویژه، اهمیت عظیم تحولات منطقه‌ای را نشان می‌دهد.
نیصان الون همچنین مسئول هماهنگی اقدامات بین اسرائیل و دستگاه‌های امنیتی امریکا درخصوص تهران و همچنین تلاش‌ها برای براندازی نظام ایران خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала