مقایسه اسلحه ارتش روسیه و امریکا از سوی مجله نشنال انترست

© U.S. Air Force photo/Lt Col Leslie Prattمقایسه اسلحه ارتش روسیه و امریکا از سوی مجله نشنال انترست
مقایسه اسلحه ارتش روسیه و امریکا از سوی مجله نشنال انترست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه امریکایی نشنال انترست، سلاح های نیروهای ویژه ارتش روسیه و امریکا را به مقایسه گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای عملیات ویژه امریکا همیشه از پیشرفته ترین ابزارهای فنی استفاده کرده اند و از آن جایی که کشورهای دیگر نیز در این عرصه سرمایه گذاری کرده اند، مجله نشنل انترست، تصمیم به مقایسه تجهیزات فنی نیروهای ویژه ارتش روسیه و امریکا کرده است.
شاید بزرگترین برتری تکنولوژیکی نیروهای ویژه عملیاتی، دسترسی به سیستم های هواپیمای بدون سرنشین، به ویژه MQ-Predator و وسایل نقلیه بدون سرنشین MQ-Reaper باشد.
این هواپیما میتواند با استفاده از دستگاههای حرارت سنج و دستگاههای دید در شب ،سلاح را برای پشتیبانی آتشی به واحدهای زمینی حمل کند، همچنین هدفها را در هر زمان خاصی شناسایی و پیگیری کنند.
نشنال انترست می نویسد: در ارتش روسیه، وسایل هوایی بدون سرنشین عمدتا برای شناسایی اهداف و تعیین هدف برای قوت های توپخانه استفاده می شود، نه برای پشتیبانی از نیروهای ویژه.
ظاهرا، نیروهای روسی از هواپیماهای بدون سرنشین به ویژه از دستگاه هایی مانند Forpost و Orlan-10 استفاده می کنند.
" Forpost " مانند دستگاه اسرائیلی- II Searcher Mk است و همچنین آن را می توان بطور تقریبی آنالوگ MQ-1 Predator آمریکایی دانست، اما دستگاه روسی قادر به حمل سلاح در کابین خود نیست که این خود محدودیت توانایی آنرا در حملات مستقیم به اهداف به بار می آورد.
"Orlan-10" یک دستگاه سبک است و وزن آن پنج کیلوگرم می‌باشد، اما قابلیت های آن کمتر از هواپیماهای بدون سرنشین سنگین نیست. به نظر می رسد که استفاده آنها توسط ارتش روسیه، به احتمال زیاد، از تمایل روسیه برای استفاده از تجهیزات خود و همچنین قیمت پایین آن می‌باشد.
مهمترین دستگاه های با تکنولوژی بالا در زرادخانه نیروهای ویژه امریکا، دستگاه های هستند که با لوازم تصویربرداری حرارتی مینیاتوری و دستگاه های پیشرفته دید در شب مجهز می‌باشند.
چیزی که به دستگاه های دید در شب ارتبلط دارد، میتوان گفت که امریکا دارای دستگاه AN / PVS-31 است که در ساخت آن از فسفر سفید به جای سبز اسفاده می شود.
این تکنولوژی امکان آنر افزایش می دهد تا تصاویر از کیفیت بالا برخوردار باشند.
ارتش روسیه از دستگاه های دید شب NSPU (دوربین نشانه گیری شبانه) و 1PN93 استفاده می کند، در این تکنولوژی از فسفر سفید استفاده نمی شود.
این سیستم ها موثر هستند، اما زیاد تر آنها برای موقعیت های دفاعی و همچنین برای نظارت مناسب تر هستند. براساس نظر این نشریه، از آنجایی که در "Ratnik" (سرباز آینده) فسفر سفید مورد استفاده قرار ندارد، میتوان حدس زد که تکنولوژی با فسفر سفید در روسیه تا حال ساخته نشده است.
بنابراین، نشنال انترست خلاصه می کند که نیروهای ویژه روسیه و ایالات متحده وظایف مختلفی با هم در پیش رو دارند.
کماندوهای روسی در عملیات دفاعی و نظارت از کارآیی بیشتری برخوردارند و اما نیروهای ویژه ایالات متحده در زمان اجرای ماموریت های تهاجمی از مهارت خوب به بهترین وجه آن برخوردارمی‌باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала